کشف بزرگترین مخزن اسلحه داعش در الانبار عراق

کشف بزرگترین مخزن اسلحه داعش در الانبار عراق
سه شنبه 3 فروردين 1400 - 10:47

نیروهای امنیتی و بسیج مردمی عراق موفق به کشف بزرگترین مخزن اسلحه داعش در استان «الانبار» و همچنین چند انبار زیرزمینی بزرگ دیگر شامل انواع سلاح و مواد منفجره متعلق به تروریست ها در نقاط مختلف این کشور شدند.

العالم - عراق

به گزارش ستاد اطلاع رسانی الحشدالشعبی با انتشار اطلاعیه ای که یک نسخه از آن به دست خبرنگار ایرنا رسید، تیپ ۲۷ نیروهای بسیج مردمی انبوهی از سلاح های متعلق به داعش را در شرق انبار پیدا کرد.

بر اساس اعلام نیروی بسیج مردمی عراق این انبار جزو بزرگترین انبارهای اسلحه داعش در کشور عراق است.

این چندمین کشف طی سه روز گذشته در استان الانبار است.

در استان الانبار عراق مواد منفجره زیادی از داعش به جای مانده که تعدادی از این ادوات با انفجار بر اثر گرما و یا عوامل مختلف، مردم عادی و غیر نظامیان زخمی و یا کشته می‌شوند که به منظور تامین امنیت این مناطق و جلوگیری از رخدادهای ناگوار، نیروهای امنیتی عراق هر ماه به جستجو در محل های محتمل برای کارگذاری مواد منفجره پرداخته و مقادیر بسیاری از این مواد را کشف می‌کنند.

در استان های دیگر عراق نیز نیروهای مسلح (بسیج و ارتش) عراق طی عملیات هایی در نقاط مختلف کشور موفق به کشف، ضبط، انهدام و جمع آوری مواد منفجره و انواع اسلحه شد.

دیالی

در هفتمین روز متوالی عملیات پاکسازی موسوم به «انتقام شهدا» چند وسیله منفجره در چند باغ شخصی مردم عادی در استان دیالی پیدا شد.

تروریست ها این مواد منفجره را در باغات شخصی مردم قرار دادند تا مانع از انجام عملیات تفتیش و پاکسازی نیروهای بسیج مردمی شود.

برخی عملیات الحشدالشعبی به دلیل بافت خاص استان دیالی در زمین های زراعی و نیزارها صورت می گیرد و هسته های مخفی داعش نیز در این مناطق با کارگذاشتن مواد منفجره دست ساز برای استتار مخفیگاه های خود استفاده می کنند.

نینوا

بخش ضد انفجار نیروهای امنیتی عراق در استان نینوا مواد منفجره باقیمانده از تجمع داعش در دشت های این استان را جمع آوری کرد.

استان نینوا نیز به دلیل جغرافیای مخصوص و برخی مناطق سخت گذری که دارد به محلی برای تجمع اعضای باقیمانده داعش تبدیل شده است که کار نیروهای امنیتی در شناسایی و مقابله با تحرکات خرابکارانه تروریست ها را دشوار می سازد؛ به همین علت بعضی از عملیات ها در این مناطق به صورت هوایی انجام می گیرد.

صلاح الدین

بر اساس اعلام سردار یحیی رسول سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق، هواپیمایی ارتش این کشور با انجام یک عملیات چندجانبه یک مخزن مهمات، چند ابزارآلات جنگی و یک مخفیگاه متروکه و یک دسته مهمات دیگر را در استان صلاح الدین از بین برد.

همچنین ستاد اطلاع رسانی الحشدالشعبی اعلام کرد: تیپ ۵۲ الحشدالشعبی در حالی که در جستجوی دهقانان ربوده شده در شرق صلاح الدین بود، یک مقر داعشی ها را از بین برد؛ این مقر در حین عملیات پیدا شده و حاوی اغذیه و برخی مواد مورد احتیاج این تروریست ها بود.

روز یکشنبه داعش ۳ کشاورز را ربود و تیپ ۵۲ نیروهای بسیج مردمی پس از جمع آوری اطلاعات بعد از ربایش، ​​یکی از آنها را آزاد کرد.

برخی رسانه ها خبر دادند داعش دو نفر دیگر را به دلیل «شیعه بودن» به شهادت رسانده است.

پربیننده ترین خبرها