چین خواستار بازبینی در منشور ملل متحد شد

چین خواستار بازبینی در منشور ملل متحد شد
سه شنبه 3 فروردين 1400 - 11:51

 وزیر امور خارجه چین از همه کشورهای جهان خواست که با بازبینی در اصول اساسی منشور ملل متحد ، چندجانبه‌گرایی حقیقی را برای ساختن جامعه‌ای با آینده‌ای مشترک برای بشریت محقق سازند.

العالم ـ آسیا

به گزارش شبکه خبری "سی جی تی ان"‌CGTN چین ، وانگ یی در کنفرانس خبری مشترک با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در شهر "گولین" Guilin در منطقه خودمختار گوانگشی ژوانگ در جنوب چین ، تاکید کرد که تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه چین مغایر با قوانین بین‌المللی است و دولت پکن مصمم به دفاع از حاکمیت ملی ، امنیت و منافع توسعه‌ای خود است.

بنا به گزارش خبرگزاری تاس ، وزیران خارجه چین و روسیه همچنین در بیانیه مشترکی از برگزاری اجلاس اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد حمایت کرده و آمریکا را به تلاش برای نابود کردن ساختار حقوقی بین‌المللی متهم کردند . در این بیانیه آمده که چین و روسیه بر این باورند که آمریکا در تلاش است بر ائتلاف‌های نظامی و سیاسی دوران جنگ سرد اتکا کند.

وانگ در کنفرانس خبری همچنین تصریح کرد که هیچ کسی نمی‌تواند با جعل و دروغ در امور داخلی چین مداخله کند و دستکاری‌های چند کشور معدود غربی به معنی نمایندگی از سوی جامعه بین‌المللی نیست.

وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه در اقدامی تلافی جویانه ۱۰ مقام و نهاد اروپایی از جمله سیاستمداران، دانشمندان و همچنین چهار نهاد را تحریم کرد.

وزیر خارجه چین در بخشی از سخنانش همچنین خواستار همکاری با روسیه در زمینه مبارزه به همه‌گیری کرونا و همچنین ارتقای روابط شد.

وانگ تاکید کرد که قصد اولیه چین از همکاری‌ها در زمینه واکسن کووید-19 مساله انسان‌دوستی و فراهم کردن زمینه واکسینه شدن تعداد بیشتری از افراد و خارج کردن جامعه از همه‌گیری است. وی گفت که چین و روسیه همچنین در حال بررسی راههایی برای اقدامات مشترک در زمینه مجوزهای بهداشتی در زمینه مسافرت‌های بین‌المللی هستند.

به گزارش ایرنا، اتحادیه اروپا در کنار دولت‌های انگلیس ، آمریکا و کانادا روز دوشنبه چند مقام دولت چین را به اتهام نقض حقوق بشر در استان سین‌کیانگ تحریم کرد.

کشورهای غربی چین را به استفاده از خشونت و سختگیری علیه مسلمانان اویغور در سین کیانگ متهم می کنند اما دولت چین این اتهامات را رد کرده و می گوید تنها کسانی را مجازات می‌کند که علیه امنیت کشور اقدام کرده باشند.

پربیننده ترین خبرها