آنکارا سفیر روسیه را احضار کرد

آنکارا سفیر روسیه را احضار کرد
چهارشنبه 4 فروردين 1400 - 12:14

در پی وخامت اوضاع در منطقه کاهش تنش ادلب که مقامات آنکارا ارتش سوریه را مقصر این وضعیت می‌داند، سفیر روسیه به وزارت امور خارجه ترکیه احضار شد.

العالم - ترکیه

به گزارش خبرگزاری «نووستی»، وزارت امور خارجه ترکیه، روز سه‌شنبه "آلکسی ارخوف" سفیر فدراسیون روسیه در آنکارا را به دلیل وخیم شدن اوضاع در منطقه کاهش تنش ادلب، احضار کرده و نگرانی‌های مقامات ترکیه در این رابطه به وی ابلاغ شد.

طبق اطلاعات منتشره از سوی روزنامه "حریت"، طرف ترکیه‌ای نیروهای دولتی سوریه را به کشته شدن پنج نفر از مردم غیرنظامی در تاریخ 21 مارس (اول فروردین ماه) در بیمارستانی در منطقه‌ای از استان ادلب که تحت کنترل دمشق قرار ندارد، متهم کرده است. علاوه بر این، آنکارا معتقد است که ارتش سوریه مسئول حمله به منطقه مسکونی و توقیف کامیون‌ها در منطقه کاهش تنش ادلب است.

این روزنامه یادآور شده که نگرانی‌های مقامات آنکارا درباره مشکلات امنیتی که به خاطر اقدامات ارتش سوریه در منطقه بوجود آمده، به اطلاع سفیر روسیه رسانده شد. وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که حملات اخیر نیروهای دولتی سوریه، ثبات و امنیت در منطقه کاهش تنش ادلب که طبق توافقات روسیه و ترکیه بوجود آمده را در معرض خطر قرار می‌دهد.

سفارت روسیه در آنکارا، هنوز تفسیری در رابطه با این خبر ارائه نکرده است.

این در حالی است که پیش از این، وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که گویا در نتیجه حملات هوایی روسیه به مناطقی از حلب و ادلب، مردم غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند.

در خبر دیگری در این رابطه، دریادار "الکساندر کارپوف" معاون رئیس مرکز آشتی نیروهای متخاصم در سوریه شب گذشته اعلام کرد که روسیه به طرف ترکیه‌ای پیشنهاد کرده تا از تاریخ 25 مارس (5 فروردین ماه) فعالیت چندین ایستگاه بازرسی برای کنترل تردد در استان ادلب و حلب سوریه، از سر گرفته شود. به گفته وی، این اقدام در رابطه با وخامت اوضاع انسانی در برخی مناطقی است که تحت کنترل نیروهای نظامی ترکیه‌ای در خاک سوریه قرار دارد.

این مقام نظامی روس یادآور شد که ارسال کامیون‌های حامل کالاهای انسان دوستانه و همچنین خروج پناهجویان از این مناطق از تاریخ 25 مارس آغاز می‌شود و این اقدام به تأمین امنیت مردم غیرنظامی و ترددها کمک خواهد کرد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها