خشم و ناراحتی آمریکا از کمک‌های پزشکی رایگان سوریه به لبنان!

خشم و ناراحتی آمریکا از کمک‌های پزشکی رایگان سوریه به لبنان!
پنج‌شنبه 5 فروردين 1400 - 15:12

پاسخ فوری دمشق به نیاز لبنان به اکسیژن اقدامی شجاعانه و شهامتی بی‌بدیل از سوی یک کشور تحت محاصره، مانند سوریه است. در حالی‌که سفیر آمریکا در پاسخ به این درخواست کمک، به توزیع 5 هزار ماسک در بیروت اکتفا کرد.

العالم- کشکول

همانطور که انتظار می‌رفت برخی احزاب لبنانی، که منتقد سوریه هستند، به جای تشکر و قدردانی از سوریه، واکنشی تحقیرآمیز و تمسخرآمیز نشان دادند. ولی موضوع قابل توجه، نحوه پوشش خبر کمک‌رسانی سوریه به لبنان در رسانه‌های آمریکایی بوده که نهایت تلاش‌شان را کردند که بگویند این امر صرفا یک بازی بود و لبنان به اکسیژن نیاز ندارد. ولی واقعیت آن است که لبنان در آستانه بحران بسیاری جدی قرار گرفته و نزدیک بود که فاجعه بیمارستان "السلط" در اردن، در لبنان نیز تکرار شود.

تلویزیون آمریکایی "الحره" از همان لحظه ابتدای خبر رسانی درباره دستگاههای اکسیژن اهدایی دمشق، گزارش‌هایی منتشر می‌کرد با این محتوا، که لبنان به این اکسیژن‌های پزشکی و طبی نیازی ندارد.

عدم استقبال آمریکا از مساعدت فوری سوریه و پاسخ برادرانه آن به درخواست انسانی لبنان برای تامین اکسیژن‌های طبی یک واقعیت را نشان می‌دهد؛ اینکه آمریکا ترجیح میدهد هزاران بیمار لبنانی جان‌شان را از دست بدهند و لبنانی‌ها نیز متوجه شده‌اند که "حساب کردن روی کشورهای برادر در بحران‌ها اقدام درستی است"، و این آمریکا است که آنها و کشورهای برادرشان را محاصره کرده است.

نباید این واقعیت را نادیده بگیریم که آمریکا با تمامی کشورهای منطقه تعامل خصمانه‌ای دارد و آنها را دشمنی می‌داند که امنیت رژیم اسرائیل را تهدید می‌کنند و این مساله که آمریکا از جنگ نظامی به جنگ اقتصادی منتقل شده، به دلیل شکستش در متوسل شدن به تهدیدهای نظامی بوده است.

پربیننده ترین خبرها