وزارت حقوق بشر یمن:

ائتلاف سعودی ۴۳ هزار شهروند یمنی را به خاک وخون کشید

 ائتلاف سعودی ۴۳ هزار شهروند یمنی را به خاک وخون کشید
پنج‌شنبه 5 فروردين 1400 - 18:13

وزارت حقوق بشر یمن با انتشار گزارشی از کشته شدن ۴۳ هزار و ۵۸۲ شهروند یمنی به دست ائتلاف سعودی از آغاز حملات و تجاوزگری آن به این کشور خبر داد.

العالم ـ یمن

به گزارش المسیره یمن، در گزارش وزارت حقوق بشر این کشور آمده است: هزاران حمله نظامی، منجر به کشته شدن ۴۳ هزار و ۵۸۲ غیر نظامی، از جمله ۷ هزار و ۹۹۹ کودک و ۵ هزار و ۱۸۴ زن شده است.

وزارت حقوق بشر یمن با بیان اینکه نرخ فقر در این کشور به بیش از ۸۵ درصد و نرخ بیکاری به بیش از ۶۵ درصد رسیده، افزوده است: ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر دچار فقدان امنیت غذایی هستند.

بنابر این گزارش، جنگ علیه یمن بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار کارمند را از حقوق ماهیانه محروم کرده است. ائتلاف سعودی با شکنجه های روحی و جسمی، حقوق هشت هزار و ۱۰۰ اسیر را نیز نقض کرده است.

این گزارش همچنین خاطرنشان کرده، ائتلاف سعودی از بمب های خوشه ای، آتش‌زا، شیمیایی و سمی در تجاوز به یمن استفاده کرده است و با سه هزار و ۱۷۹ بمب، هزاران یمنی را در ۱۱ استان قتل عام کرده است.

این گزارش می افزاید: ائتلاف سعودی همچنین ۴۱۷ اثر باستانی و تاریخی، ۳۶۶ مرکز تفریحی و گردشگری و یکهزار و ۳۴۸ مسجد را تخریب و یمنی ها را از انجام مناسک حج محروم کرده است.

وزارت حقوق بشر یمن در گزارش خود خاطرنشان کرده، متجاوزان همچنین ۱۳۲ مرکز ورزشی، چهار هزار و ۳۷۰ جاده و پل، ۷۶۷ ایستگاه سوخت و گاز، ۱۴ بندر، ۹ فرودگاه، چهار هواپیمای مسافربری، ۳۴۹ کارخانه، پنج سیلوی غلات، ۲ هزار و ۷۲ تأسیسات و شبکه ارتباطاتی، ۵۲۳ مرکز بهداشتی و درمانی، ۹۲ خودروی امدادی، سه هزار و ۷۸۴ مرکز آموزشی را تخریب کرده و به این ترتیب چهار میلیون و ۴۳۵ هزار و ۴۰۹ دانش آموز را از ادامه تحصیل محروم کرده است.

ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی- به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، آغاز کرد.

پربیننده ترین خبرها