روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا:

آماده‌ایم اگر بگذارند و موانع برطرف شود، تمام یا بخشی از تحریم‌ها برطرف شود/ معتقدم پیک کرونا با وجود جهش‌های متنوع و متعدد پایان یافته است

آماده‌ایم اگر بگذارند و موانع برطرف شود، تمام یا بخشی از تحریم‌ها برطرف شود/ معتقدم پیک کرونا با وجود جهش‌های متنوع و متعدد پایان یافته است
شنبه 7 فروردين 1400 - 11:11

رئیس جمهور با اظهار امیدواری نسبت به اینکه تا پیش از پایان دولت تدبیر و امید همه‌گیری کرونا به شکل مطلوبی کنترل شده و آمار مرگ و میر ناشی از آن به پایین‌ترین سطح ممکن رسیده باشد، اظهار داشت: در زمینه رفع تحریم هم آماده‌ایم، اگر بگذارند و موانع برطرف شود، حداقل بخشی یا کل تحریم‌ها را برطرف کنیم و دولت را تحویل دهیم.

العالم _ ایران / سیاسی

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور روز شنبه در اولین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در سال 1400 گفت: در جلسه امروز مباحث مختلفی مطرح شد از جمله اینکه چگونه واکسن بیشتری تامین شود و مباحثی نیز درباره فرارسیدن ماه مبارک رمضان مورد بحث قرار گرفت که تفصیل آن به جلسه هفته آینده موکول شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه تلاش ما این است که تا پایان این دولت، مهار کرونا به سطح قابل قبولی رسیده و اگر بگذراند حداقل پایان بخشی از تحریم‌ها برطرف شده باشد، افزود: مبنای ما در هر دو مساله باید عقلانیت و منافع ملی باشد. این بیماری جان و زندگی مردم را در خطر انداخته است و همه در حال تلاش هستیم و دلمان می‌خواهد تا پایان این دولت وضعیت به گونه‌ای باشد که حتی مدارس و دانشگاه‌ها سال آینده بازگشایی شوند.

روحانی تصریح کرد: به نظرم پیک این بیماری با وجود همه جهش‌های مختلف ویروس تمام شده است. پیک همه‌گیری کرونا با توجه به گسترش واکسیناسیون رو به نزول است. شاید مشکلاتی داشته باشیم، اما مقابله با این بیماری نسبت به اوایل آسان‌تر شده و در کشور ما هم ان‌شاالله با گسترش واکسیناسیون به خوبی انجام خواهد شد.

رئیس جمهور سال 1399 را با وجود همه‌گیری کرونا و نیز تحریم و جنگ اقتصادی تمام عیار، سالی سخت و پرفراز و نشیب برای ملت توصیف کرد و گفت: از مردم عزیز ایران بخاطر مراعات قابل قبول پروتکل‌ها، حمایت‌های مقام معظم رهبری و علما و مراجع و به ویژه ایثارگری‌های کادر درمان که برای مقابله با بیماری از جان خود مایه گذاشتند، صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم.

روحانی اضافه کرد: امروز ایران در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان وضعیت مناسب‌تری در مقابله با ویروس خطرناک کرونا دارد. مردم انصافا و با وجود محدودیت‌هایی که ناگزیر برای کسب و کار ها و معیشت آنها پیش آمد در رعایت دستورالعمل‌ها سنگ تمام گذاشتند و اگر چه در ایام عید به طور طبیعی رعایت پروتکل‌ها کاهش یافت، اما در مجموع کاهش قابل توجه آمار سفرهای نوروزی نیز گواه آن است که مردم همچنان مراعات وضعیت را می‌کنند.
رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه امیدواریم وضعیت همه‌گیری کرونا را با شرایط کنترل شده و آمار مرگ و میر خیلی پایین تحویل دولت آینده دهیم، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم با گسترش واکسیناسیون ، دولتی بدون کرونا و با رفع تحریم‌ها دولتی بدون تحریم را تحویل دهیم.

روحانی با اشاره به ایجاد مشکلاتی در مسیر تامین واکسن کرونا از خارج کشور تصریح کرد: اینکه هنوز برخی کشورها از ترس تحریم‌های آمریکا در تحویل واکسن به جمهوری اسلامی تعلل می‌کنند، از جمله مشکلاتی است که ناشی از تروریسم اقتصادی دولت سابق آمریکا بوده و رفع آن به طور کامل در اختیار ایران نیست.
رئیس جمهور با اشاره به تصویب ارائه مجوز به بخش خصوصی برای واردات واکسن در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: سال گذشته تلاش داشتیم زمان شناسایی بیماری کوتاه شود و امسال نیز این مسیر را ادامه خواهیم داد و امیدوارم با اضافه شدن واکسیناسیون گسترده شرایط کشور در زمینه مقابله با کرونا روز به روز بهتر شود.

روحانی با بیان اینکه ویروس کرونا در ابتدای همه‌گیری تاخت و تاز زیادی کرد و پیک‌های متعدد و جهش‌های متنوع و مکرر داشت، گفت: لازم بود علم در برابر این بیماری قیام کند که به ترتیب با تدوین پروتکل‌ها و بعد تولید واکسن این اتفاق افتاد. امروز شاهد تاثیرات مثبت واکسن در کشورهایی که سطح بالایی از واکسیناسیون را داشته‌اند، هستیم.
رئیس جمهور واکسیناسیون را امیدوار کننده و اطمینان‌بخش دانست و اضافه کرد: به نظرم پیک این بیماری با وجود همه جهش‌ها تمام شده است. پیک بیماری کرونا با توجه به گسترش واکسیناسیون رو به نزول است. شاید مشکلاتی در مسیر داشته باشیم اما مقابله با این بیماری نسبت به اوایل آسان‌تر شده و در کشور ما هم با گسترش واکسیناسیون و به ویژه با در دسترس قرار گرفتن واکسن‌های داخلی وضعیت بهتر خواهد شد.

روحانی از تمام کمیته‌های تخصصی ، قرارگاه عملیاتی و همه ارگان‌هایی که تا به حال به روند مقابله با کرونا کمک کرده‌اند تشکر و درخواست کرد که همکاری‌های خود را تا رسیدن به وضعیت مهار کامل بیماری کرونا ادامه دهند.

پربیننده ترین خبرها