سه حادثه بزرگ مصر را لرزاند... آیا عرش سیسی را هم می لرزاند؟

سه حادثه بزرگ مصر را لرزاند... آیا عرش سیسی را هم می لرزاند؟
شنبه 7 فروردين 1400 - 19:40

پس از وقوع سه حادثه بزرگ پی در پی در مصر طی یک هفته، موجی از تنش و خشم شبکه های اجتماعی را درنوردید و هشتگ "برو ای سیسی" در صدر ترندهای مصر قرار گرفت.

العالم- داغ های مجازی

این حوادث شامل ویران شدن یک ساختمان مسکونی 10 طبقه امروز شنبه در "جسر السویس" قاهره و برخورد دو قطار در روز گذشته در جنوب مصر می شود. گیر کردن یک کشتی غول پیکر در کانال سوئز از سه شنبه هفته گذشته که راه را بر رفت و آمد کشتی های دیگر بسته است نیز در زمره این سه اتفاق است.

کاربران توییتر عملکرد حکومت مصر را در برخورد با این بحران ها که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از مردم شده به باد انتقاد گرفتند و آن را ناشی از فساد موجود در حکومت و حمایت نکردن از شهروندان دانستند.

"Osama Gaweesh" در حساب کاربری خود نوشت: فرو ریختن ساختمان در "جسر السویس" مسئله ای طبیعی است، فاجعه قطار سوهاج هم اتفاقی عادی است، توقف دریانوردی در کانال سوئز هم امری امکان پذیر است. تا وقتی که حکومت به این روش فکر کند و تا وقتی که بازوهای رسانه ای به ترویج این تفکر کمک کنند و تا وقتی که کسی وجود داشته باشد که با این بهانه ها قانع شود، شهروند مصری قربانی فساد و ناکامی و ناتوانی خواهد ماند.

کاربر دیگری نوشته است: سیسی بازسازی و تجدید ریل های راه آهن را نپذیرفت. چرا که هزینه آن بیش از درآمد آن بود. نتیجه آن کشته شدن 32 نفر و زخمی شدن 165 تن دیگر در حادثه تصادف دو قطار بود. این است ارزش انسان در نزد ستمگران!

پربیننده ترین خبرها