ظریف: هدف ایران برقراری صلح پایدار در افغانستان است

ظریف: هدف ایران برقراری صلح پایدار در افغانستان است
دوشنبه 9 فروردين 1400 - 00:06

وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در نهمین کنفرانس «قلب آسیا - روند استانبول» به تاجیکستان سفر کرده است، هدف جمهوری اسلامی ایران را کمک به برقراری صلح پایدار و پایان درگیری ها در افغانستان عنوان کرد.

العالم - ایران

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در نهمین کنفرانس «قلب آسیا - روند استانبول» و مذاکرات با مقامات عالی تاجیکستان وارد «دوشنبه» شد و مورد استقبال «مظفر حسین زاده» معاون وزیر امور خارجه تاجیکستان و سایر مقامات این کشور قرار گرفت.

ظریف در بدو ورود به دوشنبه در پاسخ به سوالی در رابطه با برنامه این سفر، گفت: بسیار خوشحالم فرصتی پیدا شد تا برای اجلاس قلب آسیا و یک سفر دوجانبه به کشور دوست، همسایه و همزبان تاجیکستان سفر کنم.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با مقامات تاجیکستان و سایر مقامات کشورهای که با افغانستان دارای اشتراک زیادی هستند به برادران و خواهران خود در افغانستان برای برقراری صلح پایدار و پایان درگیری ها در این کشور کمک کنیم.

وی با اشاره به برنامه دیدار و مذاکرات خود با مقامات عالی تاجیکستان، اظهار داشت: روابط تهران و دوشنبه روابط دیرینه و برادرانه است، امیدوارم این سفر بتواند به تقویت و گسترش همکاری ها در همه زمینه ها سهم خوبی ایفا کند.

علاوه بر شرکت و سخنرانی در این کنفرانس و مذاکرات با مقامات تاجیکستان، ظریف همچنین با وزرای امور خارجه افغانستان، پاکستان، هند و آذربایجان نیز دیدار خواهد کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها