پیام توافق ایران و چین به جهان

پیام توافق ایران و چین به جهان
دوشنبه 9 فروردين 1400 - 14:10

"سال‌هاست که نگران آن بوده‌ام"، رئیس‌جمهوری آمریکا این اظهارات را در پاسخ به این سوال مطرح کرد که چقدر از مشارکت در حال ظهور ایران و چین نگران هستید. بله، آمریکا حق دارد که نگران شود و حتی از امروز به بعد در این نگرانی به‌سر برد؛ چرا که کشورهایی هستند که به استقلال، حاکمیت ملی و کرامت‌شان افتخار و سلطه‌طلبی را رد می‌کنند.

العالم- کشکول

توافق راهبردی ایران و چین، پیش از آنکه توافقی اقتصادی باشد توافقی سیاسی است که پیام‌های بسیار مهمی به کشورها و ملت‌های مختلف دارد مبنی بر این‌که، آمریکا بر خلاف آنچه که از طریق سیاست‌های خصمانه‌ خود تلاش می‌کند به جهانیان وانمود کند، قدرتمند نیست. سیاست‌های خصمانه آمریکا مبتنی بر این اصل است: یا با من باش و یا فروپاشی، یا با من باش و یا مرگ تدریجی.

توافق راهبردی ایران و چین یک توافق چالشی است برای آمریکا. این توافق به ملت‌های آزادیخواه جهان این امید را می‌دهد که می‌توانند این قدرت خیالی را که آمریکا تلاش می‌کند آن را به عنوان حقیقتی به جهانیان تحمیل کند، درهم بشکنند.

توافق راهبردی ایران و چین نه تنها امیدی برای ملت‌های آزادی‌خواه جهت رهایی از استعمار آمریکا و درهم شکستن "قدرت آمریکا" می‌دهد بلکه آمریکا را نگران می‌سازد از این جهت که دیگر سلاحی برای رویارویی با این توافق ندارد و فقط می‌تواند نگران شود.

ایران که بیش از 4 دهه توسط سرسخت‌ترین و وحشی‌ترین قدرت‌‍ های جهان، به‌ویژه آمریکا، بریتانیا، فرانسه و برخی کشورهای غربی و نیز رژیم‌های مرتجع عربی و رژیم صهیونیستی هدف حمله قرار گرفته تا از این طریق، ملت ایران به زانو دربیاید و جمهوری اسلامی سرنگون شود، با حکمیت و درایت رهبری‌ و آگاهی ملت و فداکاری‌های نیروهای مسلحش توانست سربلند از این توطئه‌ها و تحریم‌ها بیرون بیاید و حتی نگرانی را در عقل و قلب این دشمنان سرسختش نهادیه کند.

آمریکا که پیشتر سعی می‌کرد دشمنی خودش با جمهوری اسلامی ایران را کتمان کند، امروز این دشمنی عیان شده و آنچه که درباره "حمایت ایران از تروریسم"، "اقدامات ایران برای بی‌ثبات کردن منطقه" گفته می‌شود ادعاها و دروغ‌هایی بیش نیستند با این هدف، که مانع الگو شدن ایران به کشورهای آزادی‌خواه شوند؛ کشورهایی که تلاش می‌کنند در راستای منافع خود نه منافع آمریکا اقدام کنند. ایران نشان داد که این هدف سهل الوصول است.

پربیننده ترین خبرها