وزیر دولت سرسپرده هادی به جای اظهارات مضحک کمی فکر کند!

وزیر دولت سرسپرده هادی به جای اظهارات مضحک کمی فکر کند!
دوشنبه 9 فروردين 1400 - 15:43

وزیر خارجه دولت مستعفی یمن در دیدار با فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن مدعی شده است که واکنش جنبش انصارالله به طرح ابتکاری عربستان سعودی نشان‌دهنده میزان سرسپردگی آن به ایران است که امنیت و ثبات منطقه را برهم می‌زند.

العالم- درگوشی

ضرب‌المثلی می‌گوید که "مصایبی است که از فرط نکبتش آدمی را به خنده وامی‌دارد". در حالی احمد عوض بن مبارک، وزیر خارجه دولت مستعفی در این اظهاراتش از "سرسپردگی جنبش انصارالله به ایران" دم می‌زند، که خود او توسط عربستان سعودی به این سمت گمارده شده و در یمن نیز به‌سر نمی‌برد، و چند باری که با پشتیبانی هوایی سعودی‌ها و اماراتی‌ها وارد یمن شده است، چند ساعت بعد از ترس حملات موشکی انصارالله به مقر اصلی خود در هتل‌های ریاض فرار کرده است. او حتی جرات قدم گذاشتن در خاک عدن را ندارد در حالی‌که ادعا می‌کند عدن به همت عملیات "طوفان قاطعیت" سعودی آزاد شده است.!!

حق داریم از بن مبارک بپرسیم که اگر خواهان صلح هستید پس چرا در جنگ علیه کشورتان مشارکت دارید؟ آیا واقعا شما به دنبال برقراری صلح هستید یا اینکه از حملات مستمر نیروهای مشترک یمنی به رگ اقتصادی عربستان سعودی، از جمله تاسیسات نفتی آرامکو، به ترس و وحشت افتاده و به همین خاطر به یاری "ولی امرشان" شتافته‌اید؟ آیا بدتر از این سرسپردگی و خواری و مزدوری را مشاهده کرده‌اید؟

بهترین پاسخ به اظهارات بن مبارک را یکی از کاربران توییتر داده و نوشته است: "اگر طرح سعودی خوب است پس چرا دولت شما خودش این طرح را ارائه نداد؟ چرا عربستان سعودی این طرح ابتکاری را پیشنهاد داد؟ جواب روشن است" جنگ میان انصارالله و ائتلاف متجاوز تحت رهبری سعودی است و اینها طرفین جنگ هستند. در حالی‌که هادی و دولت و ارتشش در واقع سربازانی در خدمت رژیم سعودی هستید و حقوق‌تان را اخر هر ماه از ریاض دریافت می‌کنید و هیچ اراده و اختیاری از خودتان ندارید. لذا هنگامی‌که رزیم سعودی این طرح را پیشنهاد داد از شما نظر و مشورت نخواست؛ زیرا شما فقط سربازانی برای این رژیم هستید و ماموریت‌شان اجرای اوامر آنها است و حق مداخله در تصمیم‌گیری‌های آنها را ندارید."

انصارالله و ملت یمن سرسپرده نیست بلکه بن‌مبارک سرسپرده سعودی‌هاست و باید به تمامی اوامر و دستورات‌شان بله بگوید. هر طرح ابتکاری که به جنگ و محاصره ملت یمن پایان ندهد غیرقابل قبول است و رژیم سعودی باید منتظر اقدامات غافلگیرکننده نیروهای یمنی باشد و برای حفظ آبروی باقیمانده خود، طرحی برای پایان دادن به جنگ علیه ملت یمن پیشنهاد دهد.

پربیننده ترین خبرها