بایدن به جای بن سلمان، پوتین را قاتل دانست

بایدن به جای بن سلمان، پوتین را قاتل دانست
دوشنبه 9 فروردين 1400 - 19:29

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی که نشانه دروغ بودن ادعای دمکراسی خواهی کاخ سفید است، حاضر نشد محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی را به خاطر قتل جمال خاشقجی قاتل بخواند.

العالم – کشکول

وی که با شبکه سی ان ان آمریکا گفت و گو می کرد، برای توجیه سخنش، گفت که ارزشها و منافع واشنگتن در آن است که بن سلمان، قاتل خطاب نشود.

البته این سخن بلینکن طبیعی است آنهم وقتی که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به جای قاتل نامیدن بن سلمان، ولادیمیر پوتین همتای روس خود را قاتل خطاب کرد.

بلینکن خاطر نشان کرد که قطع رابطه با ریاض، به نفع مصالح یا ارزشهای آمریکا نیست چرا که واشنگتن باید با رهبران کشورهایی که حتی کارهایی ناشایست انجام می هند، تعامل داشته باشد.

سخنان بلینکن نشانه آن است که شعار حقوق بشر که کاخ سفید آن را برای جهان سر می دهد خدعه ای بیش نیست و وقتی پای تعامل با همپیمانانش مانند ریاض مطرح باشد، منافع بالاتر از حقوق بشر و دمکراسی است و هر جنایتی از هم پیمانانش سر زند ، آن را بازخواست نمی کند.

آمریکا با این اقدام ثابت کرد که مصلحتش برتر از منافع تمام ملتهای دنیا، حقوق بشر و دمکراسی است و این همان مبنای واقعی سیاستهایش است.

سخنان بلینکن ثابت کرد که ارزشها و منافع آمریکا، همان ارزشهای کابویی یا گاوچرانانی است که دهها سال در آمریکا جنگ داخلی به راه انداختند، یکدیگر را کشتند، با بمب اتمی به ژاپن حمله کردند، صدها جنگ در جهان شعله ور کردند که آخرین آن در افغانستان و عراق بود، پس طبیعی است درصورتیکه بخواهد، بن سلمان را قاتل بخواند، در واقع به منافع و ارزشهای کشورش خیانت کرده است، چرا که قتل و قاتل، جزو ارزشهای جامعه آمریکاست.

پربیننده ترین خبرها