کانال سوئز در صدر ترندهای مصر

کانال سوئز در صدر ترندهای مصر
سه شنبه 10 فروردين 1400 - 15:02

کشتی پهلو گرفته در کانال سوئز که موجب تعطیلی فعالیت این کانال شده بود پس از 6 روز شناور شد واداره کانال سوئز توانست وضعیت آن را تغییر دهد.

العالم – داغهای مجازی

حرکت کشتی نوردی در کانال سوئز پس از شناور شدن کشتی غول پیکر اورگین که این گذرگاه آبی را نزدیک به یک هفته مسدود کرده بود ،اغاز شد.این در حالی است که شرکت های باربری در حال بررسی خسارت های خود هستند جزئیات عملیات نجات وشناور کردن این کشتی نیز مشخص شد به گونه ای که تیم های نجات اداره کانال سوئر و همکار با تیم شرکت هلندی متخصص اسمیت سالفدج در نجات این کشتی سانحه دیده نقش داشتند.

پهلوگیری این کشتی چندین موضوع را مشخص کرد که مهم ترین ان اختلافات مصر و اطلاعات نادرست رسانه های مصری در طول یک هفته درباره جزئیات این حادثه چه با انتشار اخبار دروغ و گمراه کننده یا سرزنش کردن کشتی سانحه دیده که رسانه های مصر بدنام توصیفش کردند.

کاربران شبکه های اجتماعی درباره پهلوگرفتن کشتی دچار اختلاف شدند برخی عبدالفتاح السیسی را ستایش کرده و برخی نیز وی را سرزنش کردند .

سانحه پهلو گرفتن این کشتی در کانال سوئز نیز درست مانند ویروس کرونا، ناتوانی جهان و پیشرفت ها را در مقابله با این ویروس نشان داد ، امروز نیز اقتصاد جهان پس از بسته شدن کانال سوئز و تعطیلی حرکت جهانی تجارت و افزایش قیمت ها بار دیگر به خود لرزید.

و بار دیگر نفاق جامعه بین المللی و سنگدلی و مادی گراییش را نشان داد ، همه دنیا برای چند روز تعطیلی اقتصاد به تکاپو افتاد امابر 6 سال محاصره مردم یمن و بستن بنادر و ضبط کشتی ها و محرومیت از ساده ترین منابع حیاتی چشم بست .

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها