آمریکا .. قاتلی که با قاتلان همکاری می کند

آمریکا .. قاتلی که با قاتلان همکاری می کند
چهارشنبه 11 فروردين 1400 - 16:21

چند روز قبل آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا، حاضر نشد محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را به خاطر قتل جمال خاشقجی قاتل بخواند و گفت که مصلحت آمریکا در استمرار رابطه با ریاض است به این دلیل که روزی بن سلمان پادشاه خواهد شد.   

العالم – کشکول

اما گویا بلینکن فراموش کرده در صورتیکه تسلیحات آمریکایی، پول سعودی و گروههای وهابی تکفیری تحت حمایت ریاض و واشنگتن نبود، هرگز تراژدی سوریه، عراق، لیبی و کشورهای منطقه حادث نمی شد.

جالبتر آنکه بلینکن مدعی شد که دولت بایدن پرونده حقوق بشر را در راس اولویتهای خود قرار داده و کشورهایی که ناقض حقوق بشر هستند را بازخواست خواهد کرد، لذا در این چارچوب ایران را به نقض حقوق بشر در یمن، سوریه و عراق متهم کرد.

این در حالی است که آمریکا خود بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است و جنایاتی علیه بشریت مرتکب شده که حتی هلاکو و چنگیز نیز آن را مرتکب نشده اند مانند بمباران اتمی ژاپن، کشتار مردم ویتنام، کره، آمریکای لاتین، فلسطین، عراق، افغانستان، تروریسم اقتصادی علیه ملتهای ایران، سوریه، یمن، ونزوئلا و سایر ملتها برای گرسنه نگه داشتن آنان، تجهیز عربستان سعودی به مرگبارترین تسلیحات برای قتل مردم یمن، محاصره بسیار شدید دریایی، زمینی و هوایی یمن، حمایت از گروههای تکفیری برای تجزیه و غارت نفت سوریه و اجرای قانون سزار برای گرسنه نگه داشتن مردم سوریه.

مهمترین جنایات آمریکا، اشغال عراق و ایجاد هرج و مرج در آن، تشکیل داعش برای کشتار مردم این سرزمین، غارت منابع عراق و تضعیف عراق، یمن و سوریه تا رژیم صهیونیستی بتواند با امنیت کامل به حیات ننگین خود ادامه دهد.

در این میان، تنها گناه ایران از نظر بلینکن، آن است که تمام توطئه های آمریکا علیه ملتهای منطقه را خنثی کرد و با حمایت از محور مقاومت، نگذاشت سناریوی لیبی در سوریه، عراق و یمن تکرار شود و به حمایت خود از حزب الله، حماس و جهاد اسلامی ادامه می دهد.

آمریکا در حالی خود را داعیه دار حقوق بشر می داند که از رژیم صهیونیستی حمایت می کند، رژیمی که مردم فلسطین را به قتل می رساند وعلیه آنان محاصره ای تروریستی را اعمال کرده است، اما وقتی رژیمهای مستبد منطقه، مخالفان خود را اره می کنند و در اسید می اندازند، آمریکا آنان را همپیمان خود می خواند، تمام اینها نشانه آن است که رژیم آمریکا، رژیمی قاتل است که خواهان همکاری با قاتلان است.

پربیننده ترین خبرها