ایران دشمنانش را حتی از رویای جنگ‌افروزی محروم کرده است

ایران دشمنانش را حتی از رویای جنگ‌افروزی محروم کرده است
پنج‌شنبه 12 فروردين 1400 - 08:28

نشریه "نشنال اینترست" آمریکا در گزارشی ضمن اذعان به افزایش قدرت دفاعی ایران، همچنین به "قدرت جنگنده‌های اف 35" معروف به شبح در هدف قرار دادن سامانه‌های دفاعی ایران پرداخته است.

العالم - کشکول

موضوع قابل توجه این است که گزارش نشنال اینترست از آرزوهای آمریکا مبنی بر جنگ علیه ایران و نابود کردن سامانه‌های دفاع هوایی آن سخن گفته و به اظهارات سردار "حسین سلامی" فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز اشاره کرده که تأکید کرده است: "جنگ نظامی از مخیله دشمن خارج شد و دشمن در خواب هم به فکر جنگ با ملت ایران نیست چراکه ایستادگی ملت را دیده و می‌داند برای غلبه بر دشمن مجهز و آماده هستیم."

سردار سلامی خاطرنشان کرد: "هر جنگی علیه ایران به معنای شکست و ناکامی برای دشمن است و در این‌باره شکی نیست. اگر دشمن تحریم را بردارد ما یک حرکت ظالمانه از دشمن را خنثی کرده ایم اما اگر بر ندارد ما کشور را می‌سازیم و به خودکفایی مطلق می رسیم و استقلال خود را کامل می‌کنیم و نقشه عزت را کمال می‌بخشیم و ملتی می‌شویم کاملاً مستقل از اراده هر ملتی بنابراین چه تحریم‌ها را بردارند چه برندارند این ملت از قدرت تأثیر و جاذبه دشمن رها و آزاد شده است."

کلام سردار سلامی مبنی بر اینکه دشمن حتی در خواب هم به فکر جنگ با ملت ایران نیست، کلامی از باب مبالغه یا جنگ روانی نیست بلکه مبتنی بر واقعیت‌های میدانی است که ایران بر سرسخت‌ترین و وحشی‌ترین قدرت‌های عصر حاضر، یعنی آمریکای وحشی و اسرائیل جنایتکار، تحمیل کرده است؛ قدرت‌هایی که نه بر قوانین بین‌المللی و نه ارزش‌های انسانی و اخلاقی و نه اصول دین پایبند نیستند و این واقعیت تلخ را بیشتر ملت‌های آزاده و مستضعف جهان تجربه کرده‌اند.

ایران، بزرگ‌ترین قدرت منطقه‌ای و تنها قدرت منطقه است که کلمه رمز را برای مهار کردن این دو قدرت وحشی دارد و آن کلمه رمز "قدرت" و بهره‌مندی آن از مردان شجاعی است که این قدرت را در مکان و زمانی که لازم است، بی‌هیچ تعللی استفاده می‌کنند. زمانی‌که آمریکا سعی کرد با استقرار ناوهای هواپیمابرش، قدرتش را در خلیج‌فارس و دریای عمان به نمایش بگذارد ایران با انتشار تصاویری از آنها که توسط پهپادهای سپاه جمع‌آوری شده بود و نیز نزدیک شدن ده‌ها قایق جنگی به آنها، به این اقدام تحریک‌آمیز آمریکا پاسح داد و این واقعیت را به آمریکایی‌ها گوشزد کرد که ایران می‌تواند ناوهای هواپیمابرشان را غرق کند.

خلاصه آنکه گزارش‌ها و اطلاعاتی که در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ به نقل از منابع امنیتی و نظامی در رسانه‌ها منتشر می‌شد، تأکید می‌کرد که آمریکا و اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله به ایران و به‌ویژه تاسیسات هسته‌ای ایران هستند. انتشار چنین گزارش‌هایی زمانی شدت می‌گرفت که ترامپ یا نتانیاهو اظهارات و ادعاهایی آتشین علیه ایران مطرح و در تلاش برای نمایش قدرت‌ بودند.

پربیننده ترین خبرها