خشم مردمی در بحرین از مبتلا شدن ده‌ها زندانی به کرونا

پنج‌شنبه 12 فروردين 1400 - 13:46

همزمان با انتشار گزارش‌هایی درباره ابتلای ده‌ها زندانی به ویروس کرونا و وخامت جسمی آنها در زندان‌های آل‌خلیفه، خانواده‌های زندانیان سیاسی و آزادی عقیده در مناطق مختلف بحرین، امروز برای چهارمین روز متوالی تظاهراتی را در اعتراض به بازداشت این فعالان برگزار کرده‌اند.

العالم- بحرین

به گزارش العالم، برای چهارمین روز متوالی خانواده‌های زندانیان سیاسی و زندانیان آزادی بیان در مناطق مختلف بحرین تظاهرات اعتراضی برگزار کرده و طی آن، بازداشت فرزندان‌شان را در سایه شیوع گسترده ویروس کرونا محکوم کردند.

گزارش‌ها حاکی از وخامت اوضاع ابتلا شدن ده‌ها زندانی و وخامت اوضاع بهداشتی در زندان "جو" است.

مشارکت‌کنندگان در تظاهرات اعتراضی در "جزیره ستره"، "شهرکان" و شهرک "کرباباد"، خواستار آزادی فوری این زندانیان شده و تأکید کرده‌اند که در تظاهرات "خشم اسرا" در روز جمعه شرکت می‌کنند.

تظاهرات‌کنندگان در شهرک‌های "بنی جمره"، "کرزکان"، "المالکیه"، "مقابه"، "البلاد القدیم"، "ابوصیبع" و "الشاخوره" وزیر کشور را مسئول مبتلا شدن زندانیان به کرونا اعلام کرده و تأکید کرده‌اند تا آزادی آنها به این تظاهرات و اعتراض‌ها ادامه خواهند داد.

در لندن، پایتخت انگلیس نیز فعالان در مقابل سفارت بحرین تجمع کرده و در حالی‌که تصاویر رهبران و نمادهای انقلاب 14 فوریه بحرین را در دست داشتند، آزادی فوری زندانیان سیاسی، زندانیان آزادی بیان و زندانیان مبتلا به کرونا را خواستار شده‌اند.

تظاهرات‌کنندگان از جامعه جهانی خواستند به رژیم منامه درخصوص بهبود وضعیت زندانیان فشار وارد کند.

فعالان بحرینی نیز هشتگی تحت عنوان #أنقذوا_سجناء_البحرین (زندانیان بحرین را نجات دهید) در شبکه‌های اجتماعی به راه‌انداخته‌اند.

براساس آخرین آمارها، شمار زندانیان مبتلا به کرونا در زندان‌های بحرین تا سی ام مارس به 65 نفر افزایش یافته است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها