آمریکا بار دیگر گندم های دزدی از سوریه را به عراق آورد

آمریکا بار دیگر گندم های دزدی از سوریه را به عراق آورد
پنج‌شنبه 12 فروردين 1400 - 16:52

ارتش اشغالگر آمریکا برای بار دوم طی یک هفته اخیر، چندین کامیون حامل بار گندم سرقتی از اراضی حسکه سوریه را به شمال عراق منتقل کرد.

العالم-آمریکا

هفته گذشته ارتش آمریکا مقادیر زیادی از گندم های سرقتی سوری را در دو مرحله با افزون بر ۵۰ کامیون جابجا و به پایگاه های اشغال شده واقع در شمال عراق منتقل کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه "سانا" امروز پنجشنبه گزارش داد که بار دیگر نیروهای آمریکایی محموله جدیدی از گندم سوریه را از سیلوهای تل علو در شمال حسکه به عراق برده اند.

بر اساس این خبر نیروهای آمریکایی از طریق گذرگاه مرزی سیمالکا کاروانی متشکل از ۱۲ کامیون پر از گندم سوریه از سیلوهای تل علو در منطقه الیعربیة در شمال حسکه را به شمال عراق منتقل کردند.

ایالات متحده این سرقت ها را معمولا با همکاری گروهک تروریستی قسد انجام می دهد.

اینگونه فعالیت های غیرقانونی در بخش نظامی نیز صورت می گیرد؛ گروهک تروریستی قسد نیز متقابلا نیروهای خود را در پوشش کاروان های نظامی آمریکا در سوریه و مناطق مرزی جابجا می کند؛ همچنین آمریکایی ها دیروز بیش از ۴۰ تروریست داعشی را به پایگاه الشدادی بزرگترین پایگاه خود در سوریه منتقل کردند.
سرقت اشغالگران آمریکایی به گندم محدود نبوده و چند چاه نفت سوریه هم در اشغال و بهره برداری آمریکاست.

به گزارش ایرنا این اقدامات آمریکا که در دولت دموکرات بایدن نیز ادامه دارد، به واکنش معاون وزیر خارجه روسیه منجر شد.

وی پس از انتشار اخبار سرقت گندم توسط آمریکایی ها گفت: قاچاق نفت و گندم سوریه توسط نظامیان آمریکایی بطور روزمره انجام می گیرد و فقط روز ۲۳ ماه مارس (۴ فروردین) بر اساس اطلاعات به دست آمده حدود ۳۰۰ دستگاه تانکر با محموله نفت و بیش از ۲۰۰ دستگاه کامیون گندم از سوریه قاچاق شده است.

ارتش آمریکا سال گذشته بیش از هزار کامیون حامل تجهیزات پشتیبانی نظامی به سوریه گسیل کرد.

نظامیان آمریکا باوجود متلاشی شدن سازماندهی داعش همچنان به حضور غیر قانونی خود در کشورهای عراق و سوریه ادامه می دهند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها