یک داعشی در مسجدالحرام چه می کند؟!

جمعه 13 فروردين 1400 - 09:46

در حادثه ای عجیب یک جوان سعودی با سلاح وارد حرم مکی شده و شعارهایی در حمایت از گروه تروریستی داعش سر داد، این جوان در حالی که سلاح دستش بود بین نمازگزاران به راه افتاده به سرعت توسط نیروهای امنیتی حرم دستگیر شد.

العالم - داغ های مجازی

صدها هزار تن از کاربران توییتر با انتشار ویدیوی این حمله، ان را با ماجرای حمله جهیمان العتیبی به حرم مکی در سال 1979 مقایسه کردند؛ العتیبی در آن سال، با ورود به حرم مکی اعلام کرده بود که مقامات سعودی از چارچوب دین اسلام خارج شده و حکومت انها باید سرنگون شود.

کاربران هشتگ "یک داعشی در حرم مکی" را در عربستان و چند کشور عربی دیگر ترند کردند.

آنها در توییت های خود این سئوال را مطرح کردند که چطور این جوان یا شعارهای داعشی و با سر دادن شعار الله اکبر توانسته است وارد حرم شود و نکته جالب اینجاست که این جوان – همان که در ویدیو پیداست – به طور علنی با سلاح بین نمازگزاران راه افتاده است. حتی برخی کاربران از شنیده شدن صدای شلیک در ویدیوی ضبط شده خبر دادند.

کاربران همچنین این سئوال را مطرح کرده اند که این جوان چطور توانسته است با سلاح وارد حرم شود و این طور با خیال راحت در حمایت از "داعش" شعار دهد. او لباس سنتی عربستانی به تن دارد و حتی به خاطر شیوع کرونا ماسک زده است.

مقامات امنیتی کشور تاکنون هیچ توضیحی درباره این حادثه نداده اند اما روزنامه ها خیلی سریع این فرد را به یکی از فرقه های منحرف نسبت داده اند.

بن سلمان مسئول است

یک کاربر به نام "وسام العامری" نوشت: در این حادثه ایا آن جوان بیچاره مسئول است یا کسی که با ترویج افراطی گری غیر دینی به ضرب آهن و آتش و اره باعث این وضعیت شده است.؟! افراط گری، نتیجه ای جز افراط گری بیشتر ندارد.

کاربر دیگری به اسم "ڤــيــولا" نوشت: من هرگز از حرکت این داعشی تعجب نمی کنم زیرا تفکر داعشی در مدارس و دانشگاه ها تدریس می شود. فقط یک سئوال دارم در کشوری که رئیسش نمی تواند از خودش مراقبت کند، اگر یک شهروند ساده عراقی بخواهد به مملکت داعشی ها سفر کند مطمئن هستم که او را مثل خاشقچی قطعه قطعه می کنند.

کاربر دیگری به نام "ثائر الصبيحاوي" نوشت: تعجبی نیست چون عربستان منبع و خواستگاه تفکر تکفیری است که داعش و همه جنبش های تروریستی را تغذیه می کند.

پربیننده ترین خبرها