دیدار آتی جو بایدن، با نخست وزیر ژاپن

دیدار آتی جو بایدن، با نخست وزیر ژاپن
شنبه 14 فروردين 1400 - 09:56

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، روز جمعه شانزدهم آوریل، در کاخ سفید با نخست وزیر ژاپن دیدار می‌کند.

العالم - آمریکا

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، روز جمعه شانزدهم آوریل، در کاخ سفید با نخست وزیر ژاپن دیدار می‌کند. این در حالی است که پیش از این آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، در ژاپن ضمن هشدار نسبت به تهدید و تخاصم از سوی چین، به متحدان آسیایی آمریکا در مورد مقابله با رفتارهای خصمانه پکن، اطمینان داده است.

بلینکن که در اولین سفر خارجی خود در سمت وزیر خارجه آمریکا به ژاپن مسافرت کرده بود، گفت: «وقتی چین از تهدید و تخاصم برای رسیدن به اهداف خود استفاده کند، ما اگر نیاز باشد با این فعالیت‌ها مقابله خواهیم کرد.» وزرای دفاع آمریکا و ژاپن نیز در دیداری که چندی پیش با یکدیگر داشتند، بر لزوم همکاری در موضوع درگیری نظامی احتمالی چین با تایوان تاکید کردند.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند. پیشتر نیز دولت چین ضمن اعلام مخالفت قاطعانه با هرگونه فعالیت جدایی‌طلبانه در تایوان، اعلام کرد که به‌ دنبال ارتقای صلح و بهبود روابط در سراسر تنگه تایوان و اتحاد چین است.

خبرگزاری صدا و سیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها