شناساسی ۳۰ انگلیسی مبتلا به لختگی خون بر اثر تزریق آسترازنکا

شناساسی ۳۰ انگلیسی مبتلا به لختگی خون بر اثر تزریق آسترازنکا
شنبه 14 فروردين 1400 - 09:56

آژانس دارویی انگلیس اعلام کرد ۳۰ مورد از کسانی که واکسن آسترازنکا به آن‌ها تزریق شد، دچار لختگی خون شده اند.

العالم - اروپا

آژانس دارویی انگلیس اعلام کرد ۳۰ مورد از کسانی که واکسن آسترازنکا به آن‌ها تزریق شد، دچار لختگی خون با خطر بسیار کم شده اند.

در خبری دیگر، وزیر کشور آلمان از زدن واکسن انگلیسی آسترازنکا خودداری کرد. هورست زهوفر تاکید کرد من به هیچ عنوان واکسن آسترازنکا را دریافت نخواهم کرد.

این در حالیست که وزیر بهداشت آلمان در نشست روز چهارشنبه دولت از وزرایی که بیش از ۶۰ سال سن دارند خواسته بود تا برای اعتمادسازی، واکسن انگلیسی آسترازنکا را دریافت کنند. اما وزیر کشور ۷۱ ساله آلمان در واکنش به این توصیه وزیر بهداشت گفته است من این کار را نخواهم کرد و نیازی به قیم هم ندارم.

«انستیتو پاول اِرلیش» (انستیتو صادرکننده مجوز تولید و تزریق واکسن و دارو‌های زیست پزشکی آلمان) روز سه شنبه از ۳۱ مورد «ترومبوز وریدی مغز»، از جمله ۹ مورد در معرض خطر مرگ، نزد افرادی که واکسن کرونای آسترازنکا را تزریق کردند خبر داد.

این انستیتو اعلام کرد از ۳۱ مورد ایجاد لخته‌های خونی در مغز، ۱۹ نفر کمبود پلاکت خون دارند. این منبع اعلام کرد همه موارد ذکر شده زنانی هستند که رده سنی آن‌ها بین ۲۰ تا ۶۳ سال است. به استثنای دو مرد که ۲۶ و ۵۷ ساله هستند.

با بروز عوارض این واکسن انگلیسی برای این ۳۱ نفر آلمانی، دولت آلمان تصمیم گرفت تزریق این واکسن به افراد زیر ۶۰ سال را متوقف کند. این در حالیست که پیش از این اعلام شده بود این واکسن تنها برای افراد زیر ۶۵ سال مفید است و نباید برای سنین بالاتر تزریق شود.

در همین حال، خبرگزاری رویترز اعلام کرد، مطبوعات استرالیا گزارش دادند یک مرد ۴۴ ساله در ملبورن چند روز پس از دریافت یک دوز واکسن انگلیسی آسترازنکا در بیمارستان بستری شد.

پرفسورمایکل کید، یکی از مسئولان بهداشت عمومی استرالیا اعلام کرد بازرسان در حال حاضر رابطه علت و معلولی با واکسن آسترازنکا پیدا نکردند.

خبرگزاری صدا و سیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها