افشای اطلاعات هک شده ۵۳۳ میلیون کاربر فیس بوک

افشای اطلاعات هک شده ۵۳۳ میلیون کاربر فیس بوک
يکشنبه 15 فروردين 1400 - 08:31

اطلاعات شخصی ۵۳۳ میلیون کاربر فیس بوک که قبلاً هک شده بود، هم اکنون به طور گسترده در دسترس قرار گرفته و بصورت آنلاین به اشتراک گذاشته شده است.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش واشنگتن پست، سایت خبری اینسایدر اعلام کرد، نمونه‌ای از شماره تلفن‌های هک شده، تاریخ تولد، بیوگرافی و موارد دیگر را بررسی و دریافت کرده است که برخی از داده‌ها با سوابق شناخته شده کاربران فیس بوک مطابقت دارد.

شرکت فیس بوک اعلام کرد، این نشت اطلاعاتی شامل داده‌های قدیمی و ناشی از مشکلاتی بود که در سال ۲۰۱۹ حل شد، اما این خبر همچنان موجب بررسی مجدد این شرکت شده است که قبلاً مورد نگرانی در مورد حریم خصوصی داده‌ها قرار گرفته بود.

"آلون گال" بنیانگذار یک شرکت اطلاعاتی جرائم اینترنتی اسرائیلی به نام "هادسون راک" در پیام توییتری نوشت: بازیگران بد مطمئنا از اطلاعات برای مهندسی اجتماعی، کلاهبرداری، هک و بازاریابی استفاده می‌کنند.

مهندسی اجتماعی شامل دسترسی به اطلاعات محرمانه افراد مانند جعل هویت شخصی پشتیبانی فنی است تا اعتماد آنها بیش از غلبه بر موانع بدست آید.

گال در پیام توییتری دیگری نوشت: داده‌های به خطر افتاده همچنین شامل شناسه‌های فیس بوک، نام کامل، مکان‌ها، برخی آدرس‌های ایمیل، وضعیت روابط و سایر جزئیات است.

با افشای مشخصات کاربران، شرکت فیس بوک بلافاصله به این مسئله پاسخ نداد، اما "لیز بورژوا" سخنگوی فیس بوک در توییتی نوشت که اطلاعات هک شده شامل داده‌های قدیمی است که قبلاً در سال ۲۰۱۹ انجام شده بود.

بورژوا نوشت: ما این مسئله را در آگوست (شهریور) ۲۰۱۹ رفع کردیم.

پربیننده ترین خبرها