کاربران توییتر خواستار آزادی قدیمی ترین اسیر عرب در زندان های فرانسه شدند

کاربران توییتر خواستار آزادی قدیمی ترین اسیر عرب در زندان های فرانسه شدند
دوشنبه 16 فروردين 1400 - 12:13

فعالان شبکه های اجتماعی با ترند کردن هشتگ "جورج عبدالله" خواستار آزادی این اسیر لبنانی در فرانسه شدند.

العالم- داغ های مجازی

فعالان شبکه های اجتماعی تاکید کردند رفتاری که با این اسیر می شود با همه قوانین بین المللی، انسانی و حقوق بشر مغایر است و او باید پس از پایان مدت مجازاتش آزاد می شد.

جورج بخاطر فعالیت ملی و قضیه ای سرنوشت ساز مجازات شده که هدف آن آینده امت اسلامی است. هدف دولت فرانسه از مداومت در بازداشت وی، وادار کردن او به عذرخواهی بابت گذشته خود است، شرطی که او هیچ وقت نپذیرفته است تا ثابت کند که گذشته سیاسی و مبارزه اش مهم تر از فرمانبرداری از قدرت ها و حتی مهم تر از آزادی او است.

فعالان توییتر ضمن تاکید بر اینکه مداومت در بازداشت جورج، تحریف همه مفاهیم قانونی و حقوق بشر است، خواستار آزادی هرچه سریع تر او شدند.

برخی از کابران خاطرنشان کردند که جورج یک فرد مجازات شده نیست، بلکه یک اسیر است. آنها تاکید کردند که آنچه در حق جورج می رود علامت سوال های زیادی را بر تعریف غربی ها از بسیاری مفاهیم قرار می دهد. اگر در زندان به جورج عبدالله آسیبی برسد، فرانسه و آمریکا مسئول آن خواهند بود.

دولت فرانسه سال 1984 میلادی جورج عبدالله را بازداشت کرده و در سال 1987، او را به جرم مشارکت در فعالیت های "تروریستی" و دست داشتن در ترور دو دیپلمات اسرائیلی و آمریکایی به حبس ابد محکوم کرد.

جورج سال 1951 در منطقه "القبیات" واقع در شمال لبنان متولد شد. او در اواخر دهه هفتاد میلادی به نیروهای جنبش ملی "ائتلاف احزاب و جناح های ضد اسرائیل" پیوست و سپس به مقاومت فلسطین ملحق شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها