بیش از ۳ میلیون قربانی در جهان و اوج‌گیری شیوع در کشورهای مختلف

بیش از ۳ میلیون قربانی در جهان و اوج‌گیری شیوع در کشورهای مختلف
سه شنبه 17 فروردين 1400 - 14:10

همزمان با عبور آمار قربانیان کووید-۱۹ در جهان از مرز ۳ میلیون نفر، این بیماری در کشورهای مختلف بار دیگر در حال اوج‌گیری است.

العالم - جهان

به نقل از رویترز، بنا بر تخمین رویترز، روز سه‌شنبه آمار مرگ و میر بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ در جهان از ۳ میلیون نفر فراتر رفت. این در حالی است که اوج‌گیری مجدد بیماری در مناطق مختلف جهان، کمپین‌های واکسیناسیون را با چالش بزرگی مواجه کرده است.

هم‌اکنون هند و برزیل بزرگترین کانون‌های مرگ و میر مرتبط با کرونا هستند. به گفته متولیان حوزه بهداشت در کشورهای مختلف، عواملی چون شیوع گونه‌های جدید ویروس که ابتدا در انگلستان و آفریقای جنوبی مشاهده شد در کنار سرخوردگی مردم از محدودیت‌های کرونایی به تشدید این بحران دامن زده است.

عبور آمار قربانیان کووید-۱۹ از مرز ۲ میلیون نفر در جهان، در زمانی طولانیتر از ۱ سال رخ داد. اما افزوده شدن ۱ میلیون فرد جدید به قربانیان این بیماری تنها در حدود ۳ ماه رخ داده است.

هم‌اکنون از هر ۴ مورد مرگ و میر مرتبط با کرونا، ۱ نفر ساکن برزیل است. این کشور در هفته‌های اخیر در صدر جدول ثبت موارد مرگ و میر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا قرار داشته است.

از ابتدای شیوع کووید-۱۹ تا کنون، آمریکا با ۵۵۵ هزار مورد مرگ و میر از این حیث رکورددار بوده است. حدود ۱۹ درصد از موارد مرگ و میر در جهان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده رخ داده است. همچنین حدود ۱.۱ میلیون قربانی کرونا ساکن اروپا بوده اند که در مجموع ۵۱ کشور را شامل می‌شود. ۶۰ درصد از این افراد ساکن ۵ کشور انگلستان، فرانسه، روسیه، ایتالیا و آلمان بوده اند.

هند نیز روز دوشنبه به دومین کشور پس از آمریکا بدل شد که بیش از ۱۰۰ هزار مورد ابتلا را در ۱ روز ثبت می‌کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها