رایزنی سفیر ایران و مقام روس در آستانه سفر لاوروف به تهران

رایزنی سفیر ایران و مقام روس در آستانه سفر لاوروف به تهران
چهارشنبه 18 فروردين 1400 - 19:55

در آستانه سفر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به تهران در روز ۲۴ فروردین، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو با ایگور مورگولوف معاون وزیر امور خارجه روسیه دیدار و گفت و گو کرد.

العالم ـ اروپا

وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد: در خصوص انجام مقدمات لازم برای سفر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به تهران که برای روز ۲۴ فروردین برنامه ریزی شده است، مورگولوف و جلالی درباره مسائل مهم همکاریهای دوجانبه و نیز موضوعات دستور کار منطقه ای و بین المللی گفت و گو کرد.

پیش تر ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود که لاوروف وزیر خارجه روسیه سیزدهم آوریل (۲۴ فروردین ماه) به دعوت محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران برای انجام دیدار کاری به تهران سفر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود دو طرف در خصوص برخی موضوعات مهم بین المللی از جمله برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفت و گو و تبادل نظر کنند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اضافه کرد: البته وضعیت سوریه، افغانستان، یمن، خلیج فارس و منطقه در دیدار دو طرف بررسی خواهد شد.

زاخارووا با بیان اینکه وزرای خارجه روسیه و ایران در خصوص همه مسائل دستور کار دوجانبه گفت و گو می‌کنند، اظهار داشت: دو طرف در مرحله اول درباره همکاری‌های اقتصادی با توجه به اجرای طرح‌های مشترک کلیدی در عرصه‌های انرژی و حمل و نقل مذاکره خواهند کرد.

وی ادامه داد: دو طرف همچنین در خصوص دورنمای گسترش روابط انسانی و فرهنگی بین ایران و روسیه و ادامه همکاری در مبارزه با ویروس کرونا گفت و گو و تبادل نظر می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها