رونمایی از سیاست جدید رژیم صهیونیستی علیه سوریه و بشار اسد

رونمایی از سیاست جدید رژیم صهیونیستی علیه سوریه و بشار اسد
جمعه 20 فروردين 1400 - 12:29

پس از شکست همه سیاست های رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه سوریه، سرکردگان این رژیم و رهبران غربی، به طرح جدیدی روی آورده اند که بر اساس آن، با تحریک محافل بین المللی، فشار بیشتری بر سوریه برای ایجاد قحطی و گرسنگی در این کشور و ادامه روند تخریب آن وارد آورده و بازسازی این کشور را مشروط به تغییر کادر رهبری آن به جرم حمایت از محور مقاومت کرده اند.

العالم - کشکول

این عبارات صرفا یک تحلیل مطبوعاتی یا نظر یک تحلیلگر امور سوریه یا رژیم صهیونیستی نیست بلکه توصیه مرکز مطالعات و تحقیقات امنیت ملی رژیم صهیونیستی (INSS) به سیاستمداران این رژیم است. این مرکز با مطالعه حوادث جاری در سوریه و بحران ده ساله این کشور، بر شکست سیاست های کنونی این رژیم علیه سوریه و رهبران این کشور به خصوص شخص بشار اسد، رئیس جمهور آن، تأکید کرده است.

در تحقیقات "اودی دیکل"، مدیر این مرکز و کارمیت پلانسی، پژوهشگر، شکست سیاست های این رژیم و آمریکا در سه محور مورد بررسی قرار گرفته است: شکست تلاش های رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از حضور استشاری ایران در سوریه، شکست در تفرقه افکنی بین متحدان سوریه شامل ایران و روسیه و بالاخره اعتراف به شکست در تجزیه سوریه.

نکته ای که در این تحقیقات مورد تأکید قرار گرفته است این است که بشار اسد همچنان در رأس قدرت سوریه است و این بدان معناست که سوریه در محور مقاومت باقی می ماند و این امر اصلا به نفع رژیم صهیونیستی نیست. در این تحقیقات توصیه شده است که با چانه زنی با محافل بین المللی آنها را متقاعد کنند که بازسازی سوریه را به کناره گیری رئیس جمهور این کشور مشروط کنند.

این مرکز سه توصیه برای حمله به سوریه دارد؛ توصیه اول، حمایت از گروه های مسلح تروریستی در جنوب سوریه به منظور جلوگیری از حضور نیروهای ارتش سوریه یا مستشاران ایران در نزدیکی ارتفاعات جولان و حمله به مقاومت اسلامی لبنان و ایجاد "جزیره های نفوذ رژیم صهیونیستی" در این منطقه است.

توصیه دوم، ایجاد کانال های همکاری مخفیانه با نیروهای کرد در شمال شرق سوریه و کمک اقتصادی و نظامی این رژیم به آنها و ایجاد پایگاه هایی برای فعالیت های عملیاتی پیوسته به منظور خارج کردن این منطقه استراتژیک از حاکمیت دولت سوریه و جلوگیری از استقرار نیروهای ایرانی در این منطقه است.

توصیه سوم، خارج کردن مناطق مرزی لبنان و سوریه از کنترل مقاومت اسلامی حزب الله است. حضور نیروهای مقاومت لبنان دراین منطقه، نقطه ضعف استراتژیک بزرگی برای رژیم صهیونیستی است زیرا به مقاومت امکان انتقال سلاح به داخل لبنان را می دهد و همانطور که می دانیم این سلاح در هر گونه جنگ احتمالی علیه رژیم صهیونیستی به کار گرفته می شود بنابراین بر اساس این تحقیقات، به رژیم صهیونیستی توصیه شده است عملیات نظامی خود را به این منطقه بسط دهند.

در این تحقیقات بر بند سوم، تأکید بیشتری شده است تا حدی که مداخله بین المللی برای بستن مرز بین لبنان و سوریه هم پیشنهاد شده است. در واقع هدف تحریم های غربی در قالب قانون سزار هم همین است؛ در این طرح دو ملت لبنان و سوریه هدف تحریم های غذایی قرار گرفته اند.

این تحقیقات مختصر به نکته بسیار مهمی اشاره دارد و آن، نقشه ده ساله ای است که برای سوریه کشیده شده است. در این مقاله تصریح شده است که برای شکسته شدن یکی از اضلاع محور مقاومت، بشار اسد باید برکنار شود و سراسر سوریه هدف حمله قرار گیرد تا امکان ارتباط بین بخش های مختلف محور مقاومت فراهم شود. و این همان توطئه ای است که درباره آن حرف زدیم.

پربیننده ترین خبرها