الخزعلی: ریاض و ابوظبی، جز ویرانی، چیزی برای عراق نداشتند/ 2500 نظامی آمریکا باید خارج شوند

الخزعلی: ریاض و ابوظبی، جز ویرانی، چیزی برای عراق نداشتند/ 2500 نظامی آمریکا باید خارج شوند
جمعه 20 فروردين 1400 - 14:46

دبیر کل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق ضمن انتقاد از اقدامات آمریکا، عربستان سعودی و امارات علیه این کشور تأکید کرد که هیچ اعتمادی به این کشورها نیست.

العالم _ عراق

«قیس الخزعلی» دبیر کل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق تأکید کرد که عربستان سعودی و امارات به خاطر ریختن خون مردم عراق باید عذرخواهی کنند.

الخزعلی به مناسبت چهل و یکمین سالگرد شهادت شهید سید محمد باقر صدر گفت: «اگر عربستان و امارات در ایجاد صفحه تازه با عراق، جدی هستند باید به خاطر حمایت از تروریسم و ریخته شدن خون مردم عراق، عذرخواهی کنند».

الخزعلی گزارش داد، عراق از عربستان سعودی و امارات، به جز شر و نابودی چیزی ندیده است و «هر کشوری که امارات و عربستان سعودی وارد آن شدند، سرنوشتی جز نابودی، کشتار و جنگ داخلی نداشته است».

وی با بیان اینکه به آسانی نمی‌توان به ریاض و ابوظبی اطمینان کرد، تصریح کرد: «ما به خاطر این کشورها خون و شهید زیادی داده‌ایم... عربستان سعودی به تنهایی پنج هزار انتحاری فرستاد که خود را در میان مردم عراق منفجر کردند».

این مسئول عراقی ضمن انتقاد از صرف میلیاردها دلار توسط کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای «نابودی و بی‌ثباتی عراق» خاطرنشان کرد، ریاض برای جلوگیری از صدور فتوای انفجار انتحاری توسط مبلغان خود، هیچ اقدامی انجام نداده است.

دبیر کل عصائب با بیان اینکه اقدامات امارات علیه عراق، بسیار خطرناک است، تصریح کرد، ابوظبی در تلاش است انتخابات عراق را بر اساس منافع خود دستکاری کند.

نظامیان آمریکایی باید از عراق خارج شوند

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به مسئله حضور غیرقانونی نظامیان تروریست آمریکا در عراق پرداخت و گفت: «نیروهای آمریکایی که در عراق به آنان نیازی نیست، باید در یک جدول زمانی معقول، از عراق خارج شوند».

الخزعلی با تأکید بر استقبال عصائب از اخراج نظامیان آمریکا، خاطر نشان کرد، اگر آمریکا در خروج نیروهای خود جدی نباشد، نمی‌توان این مسئله را پذیرفت.

این مسئول عراقی ضمن انتقاد از اینکه پایگاه «عین الاسد» عراق به یک پایگاه نظامی آمریکا تبدیل شده است، تأکید کرد، بازگرداندن عین الاسد به عراق تحت عناوین مختلف، بدون اینکه در وضعیت آن تغییری ایجاد شود، نوعی فریب است.

وی در پایان با بیان اینکه «نیازمند اقدامات عملی هستیم تا ثابت شود که حضور نظامی آمریکا، واقعا پایان خواهد یافت»، گفت: «باید ۲۵۰۰ نیروی آمریکایی، در یک جدول زمانی معقول، خارج شوند».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها