برگزاری یادبود واقعه هولوکاست از سوی بحرین و امارات و نادیده گرفتن هولوکاست صهیونیست ها!

برگزاری یادبود واقعه هولوکاست از سوی بحرین و امارات و نادیده گرفتن هولوکاست صهیونیست ها!
شنبه 21 فروردين 1400 - 20:19

در راستای سلسله رسوایی های رژیم های عربی که به عادی سازی خفت بار با رژیم اسرائیل تن داده اند، سفارت امارات در فلسطین اشغالی، دو روز پیش ، برای "اسرائیل " به مناسبت یادبود قربانیان حادثه ادعایی هولوکاست ، پیام تسلیت فرستاد.

العالم - کشکول

همزمان با آن ، گروه های یهودی در امارات و بحرین یادبود هولوکاست را در چارچوب برنامه ای به میزبانی " انجمن جوامع یهودیان حوزه خلیج فارس" (انجمنی متشکل از همه گروه های یهودی درخلیج فارس) که مشتمل بر برنامه های متنوع است، گرامی داشتند.

در این مراسم، جوانانی مسلمان از بحرین و امارات که از موزه " یادفاشیم" در قدس اشغالی بازدید کرده بودند، حضور داشتند.

این اولین بار است که کشورهای عربی، میزبان مراسمی برای یادبود هولوکاست هستند.

به گزارش شبکه اسرائیلی " ای 24 " ، این انجمن، همایشی را از طریق اینترنت با مشارکت مسئولانی از امارات ، بحرین، کویت و قطر ، عربستان و سلطان نشین عمان برگزار کرد.

برخی از جوانان شرکت کننده در این همایش از تجربه خود در" یادفاشیم" سخن گفتند. پس از آن، از اعضای برخی از گروه های یهودی درخلیج فارس برای بررسی اینکه چگونه مسلمانان و یهودیان می توانند در کنار هم زندگی کنند و خاورمیانه جدید تشکیل دهند، سخن گفتند.

از آنجایی که نوع عادی سازی روابط میان امارات و بحرین با "اسرائیل"، با دیگر کشورهای عربی متفاوت است ، گروه های یهودی در بحرین و امارات ، برای اولین بار در طرح " شمع زرد" شرکت کردند.

این طرح، طرحی بین المللی برای یادبود قربانیان هولوکاست است، اعضای این جوامع برای جادوانه ماندن اسامی یهودیان کشته شده در واقعه ادعایی هولوکاست، به روشن کردن شمع های زرد اقدام می کنند.

قابل ذکر است که صفحه کاربری موسوم به "اسرائیل در خلیج" وابسته به وزارت خارجه اسرائیل در واکنش به این مساله گفت:فعالان اسرائیلی و اماراتی، شش شمع را در امارات متحده عربی به یاد قربانیان هولوکاست روشن کردند.

این صفحه افزود: با هم علیه افراط گری می ایستیم ، فراموش نخواهیم کرد!!

صرف نظر از رای و عقیده ما درباره هولوکاست و تعداد قربانیان آن، اما کشورهای عربی دیگر که در روابط خود با " اسرائیل" عادی سازی کردند، هیچ گاه مانند امارات و بحرین،صهیونیست نشدند،زیرا این دو کشور، از همه حد و مرزهای وابستگی خفت بار به" اسرائیل " گذشتند و نقطه نظر صهیونیست ها به تاریخ را حتی در دقیق ترین جزئیات آن پذیرفتند و از لحاظ امنیتی و نظامی با صهیونیست ها هماهنگ شدند.

این مساله فاش کرد که روابط امارات و بحرین با رژیم اسرائیل،بسیار فراتر از عادی سازی است، زیرا امارات و بحرین به گونه ای رفتار می کنند که گویی درائتلاف کامل با رژیم اسرائیل هستند.حتی نقطه نظر این دو کشور به ملت فلسطین و ملت های عربی، از نظر خود صهیونیست ها به ملت فلسطین و ملت های عربی، خصمانه تر و برتری جویانه تر است.

پی گیری شبکه های اجتماعی و اظهارات "نخبه ها"ی سیاسی، فکری و رسانه ای و هنری امارات و بحرین درقبال موضوع فلسطین و دیگر قضایای امت عربی برای پی بردن به این واقعیت دردناک و فجیع اکتفا می کند.

صحبت از هولوکاستی که صهیونیست ها از چند دهه پیش درحق ملت فلسطین اجرا کرده و همچنان می کنند یا هولوکاستی که امارات و عربستان سعودی از بیش از 6 سال پیش در حق بیش از بیست میلیون یمنی مرتکب شده اند، یا هولوکاستی که امریکا علیه ملت های عراق و افغانستان و بقیه ملت های جهان مرتکب شده ، با امارات و بحرین که به تازگی به عادی سازی با رژیم اسرائیل روی آورده اند، اشتباه است و علت این اشتباه، این است که نظام های امارات و بحرین، اراده سیاسی ندارند و از پایگاه مردمی برخوردار نیستند و این رژیم ها از زمان تاسیس،"مشروعیت و قدرت " خود را همواره از یک عامل خارجی می گیرند. این عامل، در آغاز استعمار بریتانیا بود و سپس امریکا و اکنون "اسرائیل" است.

از این رو، نمی توان با این رژیم ها مانند دیگر نظام های موجود درجهان سخن گفت زیرا امارات و بحرین، رژیم هایی نامتعارف در همه موارد هستند، آن ها با اسلام سیاسی می جنگند ، درحالیکه با یهودیت و مسیحیت سیاسی ائتلاف می کنند.

پربیننده ترین خبرها