تظاهرات سراسری سفیدپوستان برتری طلب حامی ترامپ در آمریکا

تظاهرات سراسری سفیدپوستان برتری طلب حامی ترامپ در آمریکا
يکشنبه 22 فروردين 1400 - 13:02

سفیدپوستان برتری طلب هوادار دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با شعار «جان سفیدپوستان با ارزش است» امروز (یکشنبه) در تجمع سراسری در آمریکا شرکت می کنند.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش تارنمای هیل گزارش، این گردهمایی از سوی فیس بوک و اپلیکیشن پیام رسان رمزگذاری شده تلگرام ارسال شده و قرار است این گردهمایی ها ساعت یک بعد از ظهر (به وقت محلی) در روز یکشنبه برگزار شود.

نیویورک سیتی شهر فورت ورث تگزاس و شیکاگو از جمله شهرهایی هستند که اعتراضات در آنها برپا خواهد شد.

هیل نوشت: جزییات زیادی درباره این گردهمایی منشتر نشده است هر چند که این اعتراضات در کشوری برگزار می شود که با تبعات حمله مرگبار به کنگره در ششم ژانویه (۱۷ دی ۹۹) مواجه است. در این حملات گروهی از شورشیان هوادار ترامپ از جمله برتری طلبان نژادپرست به کنگره حمله کردند و برای لحظاتی باعث فرار اعضای کنگره برای حفظ جان خود شدند.

درخواست هایی برای برپایی تظاهراتی علیه تظاهرات نژادپرستان مطرح شده است. بنابراین امکان رویارویی دو گروه مخالف باعث افزایش سطح هوشیاری پلیس شده است و پلیس اعلام کرده که آماده برپایی این تجمعات در کشور است.

به گزارش ایرنا، در حمله ۶ ژانویه هواداران ترامپ به کنگره، شماری از ماموران این ساختمان زخمی شدند، یک افسر کشته و یک مامور دیگر خودکشی کرد. به دنبال اتفاقات امنیتی در کنگره، شماری از فرماندهان نیروی ویژه نگهبانی از قوه مقننه کناره گیری کرده اند، ده ها مامور تقاضای بازنشستگی پیش از موعد را بررسی می کنند و افراد باقی مانده با انتقاد های فزاینده رو به رو شده اند.

چندی پیش نیز پلیس کنگره اعلام کرد که در واکنش به حمله یک خودرو به یکی از موانع اطراف ساختمان کنگره و زیر گرفتن دو افسر پلیس، خیابان های منتهی به کنگره مسدود شده و تدابیر امنیتی افزایش یافته اند.

پربیننده ترین خبرها