پشت پرده تحولات اردن؛ دست صهیونیستی- سعودی برای تجزیه منطقه

پشت پرده تحولات اردن؛ دست صهیونیستی- سعودی برای تجزیه منطقه
سه شنبه 24 فروردين 1400 - 10:32

نخست وزیر سابق قطر اتفاقات اخیر اردن را برنامه ریزی آمریکا و هماهنگی یکی از کشورهای منطقه دانست.

العالمدرگوشی

نخست وزیر سابق قطر اتفاقات اخیر اردن را برنامه ریزی آمریکا و هماهنگی یکی از کشورهای منطقه دانست.

«حمد بن جاسم آل ثانی» در صفحه توئیتر خود نوشت: آنچه اخیراً در کشور برادرمان اردن روی داد از مدت‌ها قبل توسط برخی مقامات دولت سابق آمریکا و یکی از کشورهای منطقه برای آن برنامه ریزی شده بود و هدف از آن تغییر نظام کنونی در اردن به رهبری ملک عبدالله دوم بود.

صرف نظر از درستی سخنان شیخ حمد بن جاسم آل ثانی برکسی پوشیده نیست توطئه های آمریکا در منطقه در صورت عدم همکاری برخی نظام های واپس گرای عربی و قانونی جلوه دادن آن، راه به جایی نمی برد.

وی در عین حال مدعی شد: علت اصلی این تلاش نافرجام، مواضع ملک عبدالله در مخالفت با هرگونه عادی سازی به قیمت آرمان فلسطین یا پیمان موسوم به پیمان ابراهیم بود و این مواضع (اردن) مانعی برای این برنامه‌ها بود؛ اما آیا زمان آن فرا نرسیده تا این ماجراجویی ها که موجب تضعیف منطقه و تحقیر ما توسط دیگران می شود به پایان برسد؟

ناظران بی درنگ اعلام کردند منظور بن جاسم، دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا و جارید کوشنر مشاور وی می باشد اما اشاره وی به کشوری در منطقه نمی تواند جز رژیم صهیونیستی، عربستان و امارات باشد که دستی بر تخریب و انهدام کشورها و فتنه انگیزی دارند و در راس توطئه های امریکا در هدف قرار دادن سوریه ،یمن ،لیبی ،اردن ،عراق و سودان و همه منطقه هستند.

مساله مورد توجه در اظهارات مسئول پیشین قطر، ورود بی دردسر این نظام های عربی واپس گرا به برنامه ها و توطئه هایی است که به سقوط کشورها و جوامع عربی و آوارگی مردم و سقوط دولتها منجر می شود که هیچ فایده ای برای عربها ندارد و فقط در خدمت به منافع اسرائیل و بیشتر ماندن در کرسی های قدرت آغشته به خون عربها و مسلمان بی گناه است.

پربیننده ترین خبرها