آمریکا، بازنده اصلی حمله به نطنز

آمریکا، بازنده اصلی حمله به نطنز
سه شنبه 24 فروردين 1400 - 16:09

کارشناسان، پیامدهای حمله به تاسیسات هسته ای نطنز بر روند گفتگوهای هسته ای غرب به ویژه آمریکا با ایران را به نفع تهران دانستند.

العالم نظرکده

آنان گفتند که اولا این حمله به نفع ایران است به این دلیل که تهران همواره ثابت کرده که تهدیدها را به فرصت تبدیل می کند.

از سوی دیگر رژیم صهیونیستی کوشید با این حمله مانع ادامه توسعه و پیشرفت برنامه هسته ای ایران شود و توافق هسته ای جدیدی با شروط دشوار به ایران تحمیل کند اما اینگونه نشد.

همزمان نتانیاهو کوشید با انجام این حمله مذبوحانه، وجهه از دست رفته خود در داخل رژیم صهیونیستی را بهبود بخشد که وی نیز با شکست مواجه شد.

کارشناسان افزودند هدف رژیم صهیونیستی از حمله به نطنز، متوقف کردن مذاکرات هسته ای و جلوگیری از استفاده ایران از تجهیزات پیشرفته غنی سازی بود که به همین دلیل رادیو رژیم صهیونیستی پس از حمله اخیر ادعا کرد که غنی سازی اورانیوم توسط ایران 9 ماه به تعویق خواهد افتاد اما دروغ بودن این ادعا بر همگان آشکار شد.

نمایندگان مجلس ایران نیز گفتند که چنین حملاتی نشانه ناتوانی آمریکا و رژیم صهیونیستی از متوقف کردن برنامه هسته ای ایران با راهکارهای سیاسی است.

البته آمریکا هر گونه رابطه خود با این حمله را تکذیب کرد اما سفر وزیر دفاع آمریکا به تل آویو و اظهارات مسئولین آمریکایی نشانه آن است که واشنگتن قصد دارد از این حمله در مذاکرات هسته ای، علیه ایران استفاده ابزاری کند اما به واقع این ایران است که از این حمله به عنوان اهرم فشاری بر کاخ سفید استفاده می نماید.

به همین دلیل نمایندگان مجلس ایران تاکید کردند که بازنده اصلی حمله رژیم صهیونیستی به نطنز، آمریکاست به این دلیل که ثابت شد بایدن توان مهار رژیم صهیونیستی را که می خواهد روند مذاکرات هسته ای را به نفع خود تغییر دهد، ندارد لذا در صورت وارد شدن هر گونه ضربه به تجهیزات غنی سازی ایران، تهران تجهیزات پیشرفته تری را جایگزین آن خواهد کرد و ضمن شتاب بخشیدن به روند غنی سازی و افزایش سطح آن، پاسخی بسیار کوبنده تر به آمریکا و رژیم صهیونیستی، خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها