میشیگان آمریکا خود را برای بدترین موج کرونا آماده می‌کند

میشیگان آمریکا خود را برای بدترین موج کرونا آماده می‌کند
چهارشنبه 25 فروردين 1400 - 13:12

نشریه نیوزویک نوشت: درحالیکه «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا از عادی‌شدن شرایط در کشور می‌گوید، ایالت میشیگان که تاکنون کمترین دوز واکسن کرونا را دریافت کرده، خود را برای بدترین موج از زمان آغاز همه‌گیری کووید-۱۹ آماده می‌کند.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش تارنمای خبری نشریه آمریکایی نیوزویک، بیمارستان های میشیگان در حال آماده شدن برای بدترین موج کووید-۱۹ در این ایالت از ابتدای شیوع همه گیری ویروس کرونا هستند.

دکتر «دیوید دونالدسون» رئیس مرکز اورژانس بیمارستان بومونت در این ایالت غرب میانه به نیوزویک گفت: «موج جدید از نظر من، چالش برانگیزترین است. ما در وضعیتی هستیم که به موج آوریل ۲۰۲۰ (فروردین ۹۹) نزدیک می شویم».

روز سه شنبه، میشیگان شاهد ثبت رکورد بالایی در شمار بستری شدگان ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ بود. وزارت بهداشت و خدمات انسانی این ایالت هم گزارش داد که براساس داده های دانشگاه میشیگان، چهار هزار و ۱۱ بزرگسال با موارد تایید شده کووید-۱۹ در بیمارستان بستری شده اند که این میزان نزدیک به موج پیشین چهار هزار و ۳۶۵ مورد بستری در آوریل ۲۰۲۰ (فروردین ۹۹) است. این در حالی است که «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا پیش از این اعلام کرده بود تا روز چهارم ژوئیه (۱۳ تیر روز استقلال آمریکا) وضعیت در کشور به حالت عادی بازمی گردد.

گزارش ها نشان می دهد بیمارستان های این ایالت همزمان شاهد کناره گیری شمار بیشتری از پرستاران هستند که به گفته کارشناسان این امر می تواند ناشی از فرسودگی شغلی پرستاران در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا و همچنین تعطیلی مدارس باشد که ممکن است برخی والدین شاغل را ملزم به ماندن در کنار فرزندان خود کند.

اما تفاوت کلیدی میان آخرین جهش کووید-۱۹ در میشیگان و موج پیشین در بهار سال گذشته این است که اکنون سویه غالب نوع جدید ویروس است که برای نخستین بار در انگلیس شناسایی شد. این ویروس علائم متفاوتی نسبت به نوع پیشین در بیماران بروز می دهد، ضمن آنکه قدرت انتقال آن هم بسیار بالاتر است.

دلیل دیگری که از سوی کارشناسان به عنوان عامل موثر در رشد ابتلا به کووید-۱۹ در میشیگان ذکر شده، روند واکسیناسیون کرونا در این ایالت است. گفته می شود کمترین دوز مصرفی واکسن مربوط به این ایالت بوده و با توجه به رشد افزایشی شمار مبتلایان، روند واکسیناسیون با آن سرعتی که باید پیش نمی رود. ضمن آنکه واجد شرایط بودن واکسن در این ایالت از ماه گذشته شامل افراد بالای ۱۶ سال شد و همین امر بسیاری از جوانان را در معرض ابتلا به کووید-۱۹ قرار داده است.

در حال حاضر میزان بستری شدن بیماران مبتلا به کووید-۱۹ به گونه ای است که میانگین سنی آنها دهه ها کمتر از بیماران کرونایی یک سال قبل است و اکنون جوانان با سرعت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد بالاتر از پاییز و زمستان گذشته در بیمارستان ها بستری می شوند.

روز دوشنبه هم بستری ۴۹ کودک در بیمارستان به دلیل ابتلا به کووید-۱۹، رکوردی تازه در این ایالت ثبت کرد و همین امر سبب نگرانی مقامات بیمارستان ها شد.

اما مقامات ایالتی در حالیکه کاهش سن مبتلایان به ویروس کرونا را تائید می کنند، این امر را ناشی از اثبات عملکرد واکسن کووید-۱۹ می دانند که میانسالان و گروه های آسیب پذیر را در اولویت قرار داد.

به گزارش ایرنا، براساس تازه ترین آمار منتشر شده، تاکنون بیش از ۳۲ میلیون و ۷۰ هزار نفر در آمریکا به کووید-۱۹ مبتلا شده و از این میان بالغ بر ۵۷۷ هزار و ۱۷۰ نفر جان خود را از دست داده اند که همین میزان سبب شده ایالت متحده همچنان رتبه نخست را از نظر ابتلا و مرگ و میر کرونایی داشته باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها