روسیه:تصمیم ایران برای غنی‌سازی اهمیت احیای برجام را نشان می‌دهد/ فقط برجام است که می تواند لغو تحریم های آمریکا را تضمین کند

روسیه:تصمیم ایران برای غنی‌سازی اهمیت احیای برجام را نشان می‌دهد/  فقط برجام است که می تواند لغو تحریم های آمریکا را تضمین کند
چهارشنبه 25 فروردين 1400 - 18:27

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت: تصمیم ایران برای غنی سازی بیشتر از توافق هسته ای فقط اثبات می کند که احیای برجام تنها راه حل مناسب است.  

العالم ـ اروپا

میخاییل اولیانوف روز چهارشنبه با انتشار توئیتی خاطرنشان کرد: فقط برجام است که می تواند برنامه هسته ای ایران را به پارامترهای توافق شده برگرداند و لغو تحریم های ایالات متحده را تضمین کند.

نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین روز گذشته نیز اعلام کرد که تلاش ها باید بر احیای برجام تمرکز بیابد.

اولیانوف در واکنش به توئیت «کاظم غریب‌آبادی» سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین خاطر نشان کرد: ایران مانند همیشه در اقدامات خود در عدول از برجام بسیار شفاف است.

وی افزود: نیازی نیست که بگوببم این اقدامات رضایت ما را جلب نمی کند، اما ما باید کمی گسترده تر فکر کنیم.

اولیانوف ادامه داد: ما باید تلاش ها را بر احیای برجام و نه مشکلات جاری متمرکز کنیم. اگر به موفقیت دست بیابیم این مساله و مسائل دیگر بزودی حل خواهند شد.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری، اقدام ایران در آغاز غنی سازی 60 درصدی را پاسخ به تروریسم هسته ای رژیم صهیونیستی عنوان و خاطرنشان کرد غنی سازی 60 درصدی ایران پاسخ و مقابله با خباثت بود ، شما نمی توانید جنایت کنید، ما دست شما را می بریم و با جایگزین کردن سانتریفیوژهای IR6 به جایIR1 و غنی سازی 60 درصدی دو دست شما را زدیم.

پربیننده ترین خبرها