مأرب آزاد خواهد شد .. دشمنان در وحشت تکرار سناریوی آزادسازی عمران در مأرب

مأرب آزاد خواهد شد .. دشمنان در وحشت تکرار سناریوی آزادسازی عمران در مأرب
چهارشنبه 25 فروردين 1400 - 22:52

همزمان با پیروزی های مستمر ارتش یمن و کمیته های مردمی درجبهه مأرب و به دست گرفتن کنترل مواضع مهم استراتژیک بعد از درگیری های شدید با مزدوران متجاوز سعودی، هشتگ " مأرب به یاری خداوند آزاد خواهد شد" در شبکه های اجتماعی ترند شد.

العالم - داغ های اجتماعی

نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی در روزهای گذشته با پیشروی در جبهه مأرب، به مرحله تسلط برمنطقه راهبردی "الطلعة الحمراء" نزدیک شده اند.

با وجود پشتیبانی هوایی جنگنده های ائتلاف سعودی - اماراتی از نیروهای عبد ربه منصورهادی، بسیاری از مناطق راهبردی، در جبهه های غربی و شمال غرب تحت سلطه نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی درآمده اند.

ناظران و تحلیلگران نظامی پیش بینی کرده اند که سناریوی آزادسازی شهر عمران در سال 2014 در مأرب تکرار شود.

نیروهای هادی که از حمایت شبه نظامیان حزب "اصلاح" برخوردار هستند، در جلوگیری از پیشروی ارتش و کمیته های مردمی که به نزدیک دیوارهای دروازه غربی شهر نزدیک شده بودند و به فاصله هفت کیلومتری آن رسیده اند، ناکام ماندند.

این نیروها در ساعات گذشته، پیشروی هایی را در مناطق گسترده در اطراف "إيدات الراء" و"الدحلة" درجنوب شرق العطیف داشتند و این تحولات به نیروهای ارتش و کمیته های مردمی فرصت داد تا منطقه راهبردی "الطلعة الحمراء" را تحت کنترل خود درآوردند.نیروهای هادی نیز کنترل چندین مرکز مشرف بر راه ها از جمله راه مأرب - الجوف، را که راه ارتباطی میان اطراف این شهر و مناطق مسکونی به شمار می رود، از دست دادند.

آزادسازی کامل شهر مأرب ، به منزله ، اعلام شکست عربستان در تجاوز به یمن است و می تواند روند جنگ را به طور کامل تغییر دهد زیرا مأرب ، آخرین پناهگاه نیروهای مزدور در شمال به شمار می رود.

با پیروزی های مستمر نیروهای قهرمان یمنی، کاربران و فعالان شبکه های اجتماعی، هشتگ "مأرب" را به منظور همبستگی و مشارکت در تحقق پیروزی به کار بردند.

آن ها درتوئیت های خود بر حمایت دائم خود از نیروهای ارتش و کمیته های مردمی تاکید کردند.

پربیننده ترین خبرها