الحوثی: شورای امنیت به جای تشکر از جنایتکاران، آنها را محکوم کند

الحوثی: شورای امنیت به جای تشکر از جنایتکاران، آنها را  محکوم کند
پنج‌شنبه 26 فروردين 1400 - 10:42

عضو شورای عالی سیاسی یمن با انتقاد شدید از شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید کرد که این شورا باید به جای تشکر از جنایتکاران علیه ملت یمن، آنها را محکوم کند.

العالم - یمن

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن پیش از نشست امروز شورای امنیت درباره بحران یمن در توییتی نوشت: در سایه تجاوزگری و محاصره آمریکایی – انگلیسی- سعودی و اماراتی علیه یمن، در نشست امروز شورای امنیت از قاتلان ملت یمن به این بهانه که آنها اجازه ورود کشتی های حامل فرآورده های سوختی به یمن را داده اند، ستایش خواهد شد و در مقابل، طرف محاصره شده محکوم و مجرم شناخته خواهد شد.

وی تاکید کرد: هرگونه نشستی که به بدترین بحران انسانی در جهان پایان ندهد و عاملان این تروریسم را مجرم نشناسد، بی فایده و بیهوده خواهد بود.

الحوثی در ادامه انتقاد خود از رویکرد شورای امنیت در قبال بحران یمن افزود: همچنین امروز در قالب گزارشی به شورای امنیت، بالاترین تشکر از کشورهای متجاوز آمریکایی، انگلیسی، سعودی و اماراتی به بهانه اعطای برق به یمن انجام خواهد شد. ملت یمن تحت محاصره قرار دارد و به قتل می رسد و جامعه بین المللی ابراز تاسف می کند اما در مقابل، به جای محکوم شدن عاملان جنایت تروریستی و تجاوزگری نظامی و محاصره ملت یمن، از آنها تشکر می شود.

عربستان با تشکیل ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی از فروردین سال ۹۴ به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن، به این کشور فقیر و مسلمان منطقه حمله نظامی کرده است.

در جریان حمله نظامی سعودیها به شهرها و مناطق مسکونی یمن تاکنون هزاران نفر از شهروندان این کشور شهید و مجروح شده‌اند که بخش عمده آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهد.

نهادهای وابسته به سازمان ملل از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که براثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها