زدوخورد در جلسه پارلمان کویت در پی تعویق استیضاح‌ نخست‌وزیر

زدوخورد در جلسه پارلمان کویت در پی تعویق استیضاح‌ نخست‌وزیر
پنج‌شنبه 26 فروردين 1400 - 13:07

جلسه روز چهارشنبه پارلمان کویت شاهد اتفاقاتی بود که در نهایت با زدوخورد میان چند نماینده و خروج ۲۷ تن از نمایندگان مخالف از ساختمان در اعتراض به تعویق سه استیضاح نخست وزیر به پایان رسید.

العالم - آسیا

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، تنش و درگیری لفظی میان نمایندگان زمانی بالا گرفت که مجلس الامه (پارلمان کویت) با تعویق درخواست استیضاح صباح الخالد، نخست وزیر این کشور موافقت کرد.

پارلمان کویت با ۳۴ رای موافق از مجموع ۵۹ رای، ۱۱ رای ممتنع و ۱۴ رای مخالف، استیضاح نخست وزیر را به تعویق انداخت.

این درخواست دو هفته قبل از سوی دو نماینده پارلمان کویت به نام‌های احمد مطیع و سعود ابوصلیب به باسل الصباح، وزیر بهداشت این کشور ارائه شده بود.

تعدادی از نمایندگان پارلمان کویت برای جلوگیری از درگیری فیزیکی میان مساعد العارضی، سلما الحلیله، ثامر السویط و احمد الشحومی وارد عمل شدند، در ادامه مرزوق الغانم، رئیس مجلس الامه جلسه را لغو کرد و نمایندگان به وسط سالن رفته و استعفای نخست وزیر را خواستار شدند.

حمد المطر، از نمایندگان پارلمان کویت خطاب به نخست وزیر گفت: راه‌حل وضعیت موجود در دست شما است.

باسل الصباح، وزیر بهداشت کویت تاکید کرد: دولت به دموکراسی باور دارد.

الغانم نیز ضمن هشدار نسبت به برخی تلاش‌ها برای به آتش کشیدن کشور، گفت: هدف از آشوبی که ایجاد شده سوق دادن شرایط به سمت انحلال پارلمان است.

رئیس مجلس الامه کویت افزود: هدف از آنچه در حال وقوع است برای همه روشن است و فکر می‌کنم که مردم کویت باهوش هستند و به خوبی می‌دانند هدف چیست، ایجاد بحران در هر جلسه برای انحلال پارلمان.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها