مذاکرات وین و تلاش های ناموفق برای خنثی کردن برجام

مذاکرات وین و تلاش های ناموفق برای خنثی کردن برجام
پنج‌شنبه 26 فروردين 1400 - 14:08

پژوهشگران سیاسی سخنرانی دیروز رهبر معظم انقلاب آیت الله را نشان دهنده ناامیدی ایشان از برجام توصیف کردند. آنها تاکید کردند که آمریکایی ها و متحدانشان هنوز در ارتباط با ایران از روش نفاق سیاسی استفاده می کنند و دولت بایدن در حوزه برجام درست مثل دولت ترامپ رفتار می کند.

العالم-نظرکده

کارشناسان برنامه مع الحدث جنایت تروریستی هسته ای علیه تاسیسات نطنز را جرمی بزرگ دانستند. به عقیده آنها اگر دشمنان بتوانند خسارت بیشتری نسبت به آنچه اتفاق افتاده وارد کنند، منطقه با فاجعه تشعشع هسته ای روبرو می شود و این می تواند عواقب ناگواری به همراه داشته باشد، چرا که اگر این مسئله ادامه یابد، ایران نیز پاسخ خواهد داد.

سفیر سابق ایران نیز در این برنامه تاکید کرد که آمریکایی ها نمی خواهند برجام به نتیجه برسد و درصدد یک طرفه کردن آن برای تحمیل اهداف خود هستند.

وی خاطرنشان کرد که رهبر انقلاب اسلامی درمورد برجام بار دیگر حجت را تمام کرد و در عین حال، دست تیم مذاکره کننده را نیز باز گذاشت.

یکی از پژوهشگران روابط بین الملل نیز گفت که طرف آمریکایی که از برجام خارج شد اکنون تلاش می کند که در بازگشت به آن جولان دهد. وی هشدار داد که رژیم صهیونیستی می خواهد با آشفته کردن ایران، برای آمریکا و اروپا فرصت بهانه تراشی بوجود آورد.

پربیننده ترین خبرها