خبرنگار العالم: بارزانی حشد الشعبی را متهم به حمله به اربیل کرد/ حمله نیروهای پیشمرگه به تیپ 30 حشد الشعبی

پنج‌شنبه 26 فروردين 1400 - 14:04

خبرنگار العالم در بغداد گزارش داد تیپ 30 حشد الشعبی مستقر در مرزهای کردستان مورد حمله نیروهای پیشمرگه قرار گرفتند؛ نیروهای پیشمرگه با تعدادی موشک کورنت و مسلسهای 23 میلیمتری مواضع حشد الشعبی را مورد حمله قرار دادند. در این حمله – که به دنبال حمله پهپاد به نیروهای آمریکایی در فرودگاه اربیل رخ داد - یکی از نیروهای حشد مجروح و زیان هایی به مقر حشد وارد شد.

العالم - عراق

نوید بهروز، خبرنگار العالم در بغداد طی تماسی اعلام کرد که حمله نیروهای پیشمرگه در راستای اجرای تهدیدات مسرور بارزانی، نخست وزیر حکومت منطقه ای کردستان عراق و به دنبال حمله به فرودگاه اربیل و نیروهای آمریکایی مستقر در این فرودگاه صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد که حمله با پهپاد به نیروهای آمریکایی مستقر در فرودگاه اربیل، تحولی چشمگیر در قواعد درگیری و روند حمله مقاومت عراق به اشغالگران آمریکایی و نیروهای خارجی مستقر در عراق به حساب می آید که طبق مصوبه پارلمان عراق و اراده ملت این کشور، اشغالگر به حساب می آیند.

به گفته خبرنگار العالم، حمله نیروهای مقاومت عراق به مواضع اشغالگران در این کشور، طی روزهای اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است به طوری که همین دیروز شاهد تشدید این حملات و حمله به پایگاه الحریر در اربیل و پایگاه بعشیقه – محل استقرار نیروهای ترکیه – بودیم.

وی خاطرنشان کرد که کسی یا گروهی تا کنون مسئولیت این حمله ها بر عهده نگرفته است اما رئیس اقلیم کردستان به طور غیر مستقیم، الحشد الشعبی را متهم کرده است.

بهروز در پایان گفت که همه عراقی ها می دانند که حضور نظامی آمریکا باعث برهم زدن امنیت عراق شده است و اگر حضور اشغالگران نبود شاهد وقوع این همه حمله و درگیری نبودیم.

پربیننده ترین خبرها