پروازهای گسترده شناسایی آمریکا بر فراز شمال عراق

پروازهای گسترده شناسایی آمریکا بر فراز شمال عراق
پنج‌شنبه 26 فروردين 1400 - 15:56

یک منبع آگاه امنیتی با اشاره به اقدام آمریکایی‌ها مبنی بر ساخت استحکامات جدید در پایگاه‌های خود در منطقه کردستان از پروازهای گسترده شناسایی آمریکایی‌ها بر فراز مناطق نزدیک به اربیل خبر داد.

العالم - عراق

یک منبع آگاه امنیتی عراق، امروز (پنج شنبه - ۱۵ آوریل)، از پروازهای شناسایی هواپیماهای آمریکایی بر فراز چندین منطقه در اطراف اربیل خبر داد.

وی که خواست نامش فاش نشود در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: هواپیماهای آمریکایی بر فراز مناطق «مخمور»، اطراف اربیل و مناطق واقع در حد فاصل میان استانهای «دهوک» و «نینوی» پروازهای شناسایی گسترده‌ای را انجام دادند.

این منبع آگاه افزود: نیروهای آمریکا در حال ساخت استحکامات جدید در پایگاه «الحریر» و پایگاه فرودگاه اربیل هستند. این نیروها همچنین شماری از فرماندهان نظامی خود را از فرودگاه اربیل به پایگاه نظامی دیگری واقع در شهرستان «شقلاوه» انتقال دادند.

شامگاه چهارشنبه، شبکه تلویزیونی الجزیره قطر و کانال «صابرین نیوز» گزارش دادند که صدای چند انفجار در شهر اربیل، مرکز منطقه کردستان عراق شنیده شده است.

پس از این گزارش، خبرنگاران عراقی اصابت حداقل یک راکت به داخل پایگاه نظامیان آمریکایی در نزدیکی فرودگاه را تأیید کردند.

از سوی دیگر، منابع عراقی از حمله به پایگاه نظامیان ترکیه‌ای در شمال عراق خبر دادند که پس از انتشار این گزارش، وزارت دفاع عراق با صدور بیانیه‌ای، ضمن اشاره به هدف قرار گرفتن پایگاه زلیکان در منطقه بعشیقه، اعلام کرد که یک نظامی ترکیه‌ای در این حمله کشته شده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها