استقبال پاکستان از خروج نظامی آمریکا از افغانستان

استقبال پاکستان از خروج نظامی آمریکا از افغانستان
جمعه 27 فروردين 1400 - 01:33

فرمانده ارتش پاکستان یک روز پس از تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای خروج نظامیان این کشور از افغانستان، از این اقدام واشنگتن استقبال‌ کرد.

العالم-جهان اسلام

استقبال این کشور از خروج نظامیان آمریکا و ناتو از افغانستان درحالی عنوان می‌شود که جو بایدن طی سخنرانی روز گذشته خود بار دیگر خواستار اقدامات بیشتر توسط پاکستان برای کمک به حل بحران افغانستان شد.

فرمانده ارتش پاکستان یک روز پس از رایزنی‌ تلفنی با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده درخصوص افغانستان و تحولات پیرامون امنیت منطقه، با کاردار سفارت آمریکا در اسلام‌آباد دیدار کرد.

روابط عمومی ارتش پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش این کشور روز پنجشنبه با «آنجلا آگلر» کاردار آمریکا دیدار و از تصمیم جوبایدن رئیس جمهوری آمریکا برای خارج کردن نظامیان این کشور از افغانستان تا پیش از ۱۱ سپتامبر امسال استقبال کرد.

در این بیانیه آمده است: ژنرال باجوا تأکید کرد که افغانستان مرفه، پایدار و صلح آمیز به نفع پاکستان به ویژه تمام منطقه است.

وی همچنین نسبت به همکاری‌های دو جانبه بیشتر پاکستان با ایالات متحده در همه زمینه‌های مختلف در آینده ابراز امیدوار کرد.

طرفین در طول این نشست درباره موضوعات مورد علاقه متقابل و وضعیت کلی امنیت منطقه از جمله تحولات اخیر در روند صلح افغانستان به طور مفصل گفت‌وگو کردند.

رئیس جمهوری آمریکا بر پایان ۲۰ سال حضور نظامیان این کشور در خاک افغانستان تاکید کرد و گفت: از ۱۱ اردیبهشت ماه جدول زمانی خروج از افغانستان آغاز خواهد شد.

جوبایدن روز گذشته اعلام کرد: واشنگتن از روز اول ماه مه (۱۱ اردیبشهت) جدول زمانی مشخصی برای خروج ترسیم می‌کند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها