اسارت ۱۴۰ کودک فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

اسارت ۱۴۰ کودک فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی
جمعه 27 فروردين 1400 - 07:39

سازمان‌های اسیران فلسطینی در بیانیه‌ای اعلام کردند، چهار هزار و ۵۰۰ نفر از جمله ۴۱ زن و ۱۴۰ کودک همچنان در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

پایگاه خبری "فلسطین الیوم" گزارش داد، نهادهای متعلق به اسیران و حقوق بشر شامل سازمان امور اسیران و آزادگان، باشگاه اسیر فلسطین، مرکز دفاع از آزادی‌ و حقوق مدنی "آزادی‌ها" و مرکز "وادی حلوه -قدس" صبح جمعه در گزارشی به مناسبت روز اسیر اعلام کردند، اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی با نقض مقررات بین المللی روبه رو هستند.

در این بیانیه آمده است، اشغالگران صهیونیست نقض قوانین را شدت بخشیده‌اند و از بیماری کرونا به عنوان ابزار تازه‌ برای شکنجه اسیران فلسطینی استفاده می‌کنند.

در همین ارتباط، سازمان عفو بین‌الملل هفته گذشته اقدام رژیم صهیونیستی را در جلوگیری از ورود واکسن کرونا برای پنج میلیون فلسطینی ساکن در کرانه باختری و نوار غزه به شدت محکوم کرد.

این سازمان در بیانیه‌ای تصریح کرد، دولت اشغالگر پس از آن که واکسن را برای شهرک نشینان یهودی فراهم کرد در اقدام نژاد پرستانه مانع ورود واکسن برای فلسطینی‌های می‌شود.

براساس توافق نامه ۱۹۴۹ژنو، حکومت اشغالگر مسؤول اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری و مبارزه با شیوع بیماری‌های واگیردار در سرزمینی است که آن را اشغال کرده است، اما رژیم اشغالگر و آپارتاید اسرائیل از فلسطینی‌ها خواسته است که به خود تکیه کنند و از تهیه واکسن برای آنها خودداری کرده است.

پربیننده ترین خبرها