گروه های مقاومت اسلامی تنها به خروج اشغالگران از عراق رضایت خواهند داد + فیلم

جمعه 27 فروردين 1400 - 12:25

کارشناسان مسائل امنیتی بر این باورند که حملات علیه نیروهای آمریکایی در داخل پایگاه الحریر در اربیل و نیروهای ترکیه در منطقه بعشیقه ، تحولی چشمگیر در عملکرد گروه های مقاومت به شمار می رود، برخی از گروه های مقاومت پیشتر اعلام کرده بودند در صورتیکه دولت عراق تصمیم پارلمان را برای خارج کردن همه نیروهای بیگانه از  خاک عراق به تاخیر بیاندازد، حملات بیشتری را علیه این نیروها اجرا می کنند.

العالم - عراق

گروه های مقاومت اسلامی در عراق با حمله به پایگاه الحریر در اربیل ، پیام های مختلفی را به نیروهای اشغالگر امریکایی می دهند تا چنانچه ناظران مسائل امنیتی می گویند درصورت شکست دولت عراق در دور مذاکرات راهبردی با امریکا برای پایان دادن به حضور نظامی امریکا ، تحولی اشکار در سطح عملیات برخی گروه های مقاومت به وجود بیاید.

هدف قرار دادن نظامیان ترکیه در بعشیقه در شمال شرق شهر موصل نیز شاهد دیگری است که از رشد و دقت حملات مقاومت حاکیت دارد که با تصمیم پارلمان مبنی بر خروج نظامیان بیگانه از خاک عراق حکایت دارد.

نمایندگان مجلس عراقی از دولت خواستند تا تصمیم پارلمان درخصوص بیرون راندن نیروهای اشغالگر را به عنوان تصمیمی الزام آور اجرا کند.

پایان گفتگوی استراتژیک میان بغداد و واشنگتن، بدون پرداختن به موضوع عقب نشینی نیروهای امریکایی، انگیزه ای قوی برای گروه های مقاومت شد تا عملیات نظامی خود را علیه نیروهای اشغالگر امریکایی تشدید کنند.

کارشناسان مسائل امنیتی ، اجرای حدود 11 حمله درعرض یک هفته علیه نیروهای امریکایی در مناطق مختلف عراق، را تحولی چشمگیر در عملکرد گروه های مقاومت اسلامی می دانند که قبلا هشدار داده بودند در صورت عدم خروج اشغالگران از عراق، به راه کار نظامی متوسل خواهند شد.

پربیننده ترین خبرها