جدیدترین آمار واکسیناسیون علیه کرونا در آلمان و روسیه

جدیدترین آمار واکسیناسیون علیه کرونا در آلمان و روسیه
جمعه 27 فروردين 1400 - 16:37

با گذشت بیش از سه ماه از کارزار واکسیناسیون در آلمان، شهروندان این کشور تاکنون بیش از 20 میلیون دوز واکسن دریافت کرده اند.

العالم - اروپا

تاکنون کمتر از بیست درصد مردم آلمان علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند. طبق آخرین آمار موسسه روبرت کخ در روز جمعه، تا روز گذشته حدود ۱۵.۵ میلیون شهروند این کشور برای نخستین بار و بیش از ۵.۳ میلیون نفر نیز دوز دوم واکسن را دریافت کرده اند.

این بدان معناست که با گذشت بیش از سه ماه از آغاز کارزار واکسیناسیون سراسری در آلمان مجموعاً ۲۰.۷۴ میلیون دوز واکسن تزریق شده است. گزارش ها حاکی است که میزان واکسیناسیون برای اولین در روز چهارشنبه به ۷۳۹ هزار دوز واکسن کرونا در یک روز رسیده که به نوبه خود رکورد جالب توجهی به شمار می رود.

تارنمای شبکه دویچه وله در این رابطه نوشت: ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۲۹ هزار و ۴۲۶ مورد ابتلای جدید به کرونا ثبت شده است. در همین فاصله زمانی ۲۹۴ نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند. این در حالی است که آمار ابتلا به کرونا روز پنج‌شنبه هفته گذشته ۲۰ هزار ۴۰۷ نفر بود.

اوایل ژانویه امسال شمار مبتلایان به کرونا نزدیک به ۳۲ هزار نفر بود که رقم بسیار بالایی است اما پس از آن میزان ابتلا برای چند هفته به شکل قابل توجهی کاهش یافت و اکنون مجددا افزایش یافته است، این امر موجب نگرانی مقامهای بهداشتی دولت آلمان شده است.

همچنین گولیکووا روز جمعه در جلسه وزارت بهداشت روسیه گفت: حجم واکسیناسیون کرونا در روسیه در حال افزایش می باشد و این روند خوبی است.

گولیکووا معاون نخست وزیر و رئیس ستاد مقابله با کرونای روسیه افزود شمار افرادی که در روسیه واکسن کرونا زده اند، به بیش از ۸ میلیون نفر رسیده است.

وی ادامه داد: این وضعیت امکان می دهد تا محدودیت اعمال شده بخاطر شیوع همه گیری کرونا در روسیه را در آینده نزدیک لغو کنیم.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در روسیه در همین حال تصریح کرد که در لغو محدودیت های موجود باید با احتیاط فراوان رفتار کرد.

میخاییل میشوستین نخست وزیر روسیه هم در تماسی مجازی با شرکت کنندگان این جلسه گفت که روسیه با موفقیت بیشتر نسبت به بسیاری از کشورها از عهده حل مشکلات پیش آمده بر اثر شیوع همه گیر ویروس کرونا برمی آید.

به گزارش رسانه روسی، در جلسه وزارت بهداشت روسیه گفته شد که در سیستم موقعیت یاب «یاندکس» روسیه می توان چهار هزار مکان را یافت که در آن واکسن کرونا می زنند.

در این جلسه وزارت بهداشت روسیه، همچنین خاطرنشان شد که توزیع کووی واک واکسن سوم روسی کرونا در مناطق روسیه از امروز آغاز شد.

واکسیناسیون عمومی کرونا در روسیه با جمعیت ۱۴۶ میلیون نفر از اواسط دی ماه سال ۱۳۹۹ آغاز شد و تاکنون روس ها با واکسن اسپوتنیک وی واکسیناسیون را انجام داده اند.

کووی‌واک، واکسن سوم روسی کروناست که توسط مرکز علمی «چوماکوف» آکادمی علوم روسیه ساخته شده است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها