واکنش صنعاء به بیانیه شورای امنیت درباره یمن

واکنش صنعاء به بیانیه شورای امنیت درباره یمن
شنبه 28 فروردين 1400 - 10:59

عضو شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به بیانیه شورای امنیت سازمان ملل، این شورا را مسئول درد و رنج ملت یمن برای ششمین سال متوالی دانست.

العالم _ یمن

«محمدعلی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن به بیانیه شورای امنیت که در آن دولت نجات ملی یمن را مسئول حوادث استان مأرب دانسته بود، واکنش نشان داد.

الحوثی در حساب توئیتری خود نوشت: «بیانیه شورای امنیت همان چیزی است که ما قبل از جلسه آن را پیش‌بینی کرده بودیم و این بیانگر عدم وجود استانداردها و رویکرد صادقانه این شورا است.»

وی افزود که چنین عملکرد سست و فروپاشی در تمامی زمینه‌ها شایسته شورای امنیت نیست.

الحوثی همچنین کشورهای عضو ائتلاف عربی علیه یمن و شورای امنیت را مسئول قحطی در یمن دانست که این شورا درباره آن ابراز نگرانی کرده است.

وی تأکید کرد که شورای امنیت شریک ائتلاف متجاوز عربی علیه یمن است.

شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای تشدید درگیری‌ها در استان مأرب واقع در شمال شرقی یمن را محکوم کرده و از جنبش انصارالله خواسته بود که این درگیری‌ها را متوقف کند.

شورای امنیت بدون توجه به تجاوزات ائتلاف سعودی علیه یمن، حملات جنبش انصارالله علیه عربستان سعودی را محکوم و درباره تحولات نظامی در دیگر مناطق یمن ابراز نگرانی کرده بود.

در این بیانیه درباره وضعیت نابسامان اقتصادی و انسانی یمن از جمله وقوع خطر قحطی در یمن ابراز نگرانی شده و از دولت یمن برای تسهیل ورود کشتی‌های حامل سوخت و کالاهای اساسی و کمک‌های انساندوستانه به بندر الحدیده درخواست شده است.

شورای امنیت همچنین همه طرف‌ها را به تعامل سازنده با فرستاده سازمان ملل و گفت‌وگو برای برقراری آتش‌بس فراخواند.

فارس

پربیننده ترین خبرها