پاسخ متفاوت دمشق به نقشه‌های توطئه‌گران

پاسخ متفاوت دمشق به نقشه‌های توطئه‌گران
دوشنبه 30 فروردين 1400 - 02:18

اعلام روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه با 75 مین سالروز اخراج استعمارگران فرانسه همزمان شد.

العالم - كشكول

سوریه که با مبارزات و قهرمانی ها و جانفشانی های مردم و ارتش، فرانسه استعمارگر را از کشور بیرون رانده اکنون برای تکمیل مسیر خود به سوی آینده ای روشن و رفع نیازهای مردم و ناکام گذاردن توطئه های خارجی علیه خود پای در راه گذاشته است.

این در حالی است که مقامات چندین کشور جهان پیام های تبریکی برای 75 مین سالروز اخراج فرانسوی ها از سوریه برای بشار اسد رئیس جمهوری سوریه ارسال کردند.

گفتنی است مبارزات مردم سوریه به اخراج اشغالگران فرانسه از سرزمین شان در 17 آوریل 1946 انجامید و نقطه عطفی میان دو مرحله استعمار با ظلم و استبدادش و مرحله استقلال با برقراری آزادی و تحقق آرزوهای دور و دراز برای ترسیم آینده ای روشن برای سوریه شد و شادی جدید مهمی به این سالروز افزوده شد.

حموده صباغ رئیس مجلس سوریه نیز از آغاز ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری از روز دوشنبه 19 آوریل 2021 خبر داد و از نامزدها خواست درخواست های خود را طی 10 روز تا چهارشنبه 28 آوریل به دادگاه عالی قانون اساسی ارائه دهند.

صباغ از سوری های داخل و خارج خواست از حق خود در انتخاب رئیس جمهوری برای کشورشان استفاده کنند و زمان رای دادن برای انتخاب رئیس جموری سوریه برای افراد مقیم در دیگر کشورها را روز پنج شنبه 20 مه و سوری های داخل را روز چهارشنبه 26 مه سال 2021 اعلام کرد.

این حوادث بیانگر اصرار سوریه بر حمایت از استقلال خود و پایبندی کامل به حقوق اساسی باوجود اقدام کشورهای حامی تروریسم در استفاده از همه ابزارها و رسانه ها و منابع مالی و لوجستیکی برای حمایت از گروههای تروریستی است که مصیبت های زیادی برای ملت سوریه در بر داشته و از ترور اقتصادی به عنوان ابزاری برای تاثیر گذاری بر شهروندان سوریه، دولت و اعمال فشار بر آنان جهت گرفتن امتیازات سیاسی استفاده می کنند، اما نمی دانند مردم، ارتش و رهبران سوریه علیرغم افزایش مشکلات ، همانگونه که پیشتر استعمارگر فرانسه را اخراج کردند می توانند برای به آب انداختن کشتی سوریه در دریای امنیت، بازسازی و شکوفایی، تروریستها و اشغالگران را از خاک خود بیرون برانند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها