برادر ولیعهد سعودی؛ رقیب تازه نفس برای نشستن بر تخت پادشاهی

برادر ولیعهد سعودی؛ رقیب تازه نفس برای نشستن بر تخت پادشاهی
دوشنبه 30 فروردين 1400 - 19:57

یک پژوهش اسرائیلی حاکیست که ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی در سال 2021 از دنیا خواهد رفت.

العالم – درگوشی

این گزارش افزود که پس از مرگ سلمان، در عربستان سعودی کودتا خواهد شد اما هواداران محمد بن سلمان خواهند توانست بر اوضاع مسلط شوند و پس از آن برادرش خالد بن سلمان که اکنون معاون وزیر دفاع است، قدرت را در سعودی عهده دار خواهد شد.

گزارش تاکید کرد که حکومت جدید سعودی عمدتا به امور داخلی عربستان خواهد پرداخت و جنگ در یمن را متوقف خواهد کرد و آمریکا نیز پس از کشته شدن بن سلمان در این مسیر قدم خواهد برداشت.

این گزارش تحت عنوان خاورمیانه در سال 2030 چگونه خواهد بود، توسط سه نفر تهیه شده است.

آری هیستین عضو مرکز پژوهشهای امنیت ملی اسرائیل که نزدیک به نتانیاهو است.

دانیل راکوف افسر سازمان اطلاعات ارتش صهیونیستی که در زمینه تحلیل اطلاعات فعالیت دارد.

یوئیل جوزانسکی پژوهشگر مرکز خاورمیانه که متخصص در امور سیاسی و امنیتی کشورهای خلیج فارس است.

کریستین فایسفلوگ خبرنگار بخش خاورمیانه روزنامه نویه تسورخر تسایتونگ نیز در این باره با اشاره به اقدام محمد بن سلمان در زمینه بازداشت رقبا و مخالفانش برای جلوگیری از هر نوع کودتا در آینده، خاطر نشان کرد که وی به همین دلیل در سالهای اخیر دشمنان زیادی پیدا کرده است.

از مهمترین این اشخاص که رقبای اصلی محمد بن سلمان برای پادشاهی بودند، می توان به احمد بن عبدالعزیز برادر کوچک بن سلمان و محمد بن نایف ولیعهد سابق به اتهام ارتباط با آمریکا و کشورهای بیگانه برای کودتا علیه محمد بن سلمان اشاره کرد که هر دو آنان به ویژه احمد مخالف سیاستهای محمد بن سلمان در زمینه حمله به یمن و سایر مسائل هستند.

این گزارش با اشاره به شکست بن سلمان در حمله به یمن و تحریم قطر، حاکیست که محمد بن سلمان برای تحقیق دیدگاههای سیاسی خود همواره از خشونت استفاده می کند که این موضوع باعث خشم روحانیون و فعالان جامعه مدنی در این کشور شده است.

کارشناسان در این زمینه به بازداشت 500 شاهزاده و بازرگان سعودی در هتل ریتز کارلتون در پاییز 2017 توسط محمد بن سلمان نیز اشاره کردند که مجبور شدند با پرداخت صد میلیارد دلار خود را آزاد کنند.

پربیننده ترین خبرها