در سایه تداوم پیشروی‌های نیروهای یمنی؛ آزادی مأرب بسیار نزدیک‌تر شده است

در سایه تداوم پیشروی‌های نیروهای یمنی؛ آزادی مأرب بسیار نزدیک‌تر شده است
چهارشنبه 1 ارديبهشت 1400 - 10:39

در حالی‌که ارتش یمن و کمیته‌های مردمی نبرد ساقط کردن پادگان‌های استراتژیک شهر مأرب را ادامه می‌دهند، پیشروی‌های جدیدی نیز در برخی مواضع در شمال غربی شهر نیز داشته‌اند.

العالم- یمن

صنعا "رسما" از آزادی قریب‌الوقوع مرکز این استان خبر داده است و طبق اعلام وزارت دفاع، آزادی این استان بسیار نزدیک‌تر شده است.

به گزارش العالم به نقل از الاخبار، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی، طی چند ساعت گذشته به پیشروی‌ها در دیگر اردوگاه‌های استراتژیک شهر مأرب ادامه داد و دستاوردهای جدیدی را در حومه "الطلعه الحمراء" و سلسله کوه‌های استراتژیک "البلق" به دست آورده‌اند.

همزمان با پشتیبانی هوایی گسترده ائتلاف متجاوز سعودی- اماراتی، نیروهای دولت مستعفی "عبد ربه منصور هادی" تلاش کردند تا شماری از مواضع‌شان را که از دست داده‌اند، بازپس بگیرند ولی این نیروهای متحمل تلفات سنگینی شده و عصر دوشنبه بدون هیچ دستاوردی عملیات را متوقف کردند.

ارتش یمن و کمیته‌های مردمی با پیشروی از دو محور در سلسله کوه‌های "البلق القبلی" مشرف به "الطلعه الحمراء" و نیز مشرف به "تبه المصاریه" و منطقه "الجفنیه" واقع در بخش جنوبی مرکز مأرب و نیز با ادامه پیشروی‌‌ها در شرق "الطلعه"، شوک بزرگی به نیروهای منصور هادی وارد کرده‌اند که توسط شبه‌نظامیان گروه سلفی "الاصلاح" حمایت نظامی می‌شوند.

روزنامه "الجیش"- متعلق به وزارت دفاع در صنعا- در گزارش روز دوشنبه "نزدیک شدن نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی به آزادسازی این شهر" را مورد تأکید قرار داده و نوشته است که نیروهای صنعا "دروازه‌های غربی و جنوبی شهر را طبق طرح‌های نظامی بررسی‌شده محاصره کرده‌اند" و ارتش و کمیته‌ها که در دروزاه‌های شهر قرار دارند "نبرد را در مناطقی که اردوگاه‌های آوارگان در آنجا واقع است، به منظور تامین امنیت جانی غیرنظامیان با آرامش مدیریت می‌کنند." این منبع، نیروهای هادی را به موضع گرفتن پشت آوارگان در حومه مأرب متهم کرده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها