آمریکا مجبور به توافق با ایران است

آمریکا مجبور به توافق با ایران است
چهارشنبه 1 ارديبهشت 1400 - 18:39

کارشناسان گفتند که تحرکات آمریکا درباره پرونده هسته ای ایران مانند شمشیری دو لبه است. 

العالم – نظرکده

آمریکا با مطرح کردن قصدش برای بازگشت به برجام، یا قصد فریب افکار عمومی را دارد یا می خواهد از طریق برجام، فشار علیه دولت خود، کنگره، سنا و همپیمانانش را کاهش دهد.

آمریکا در همین راستا از شروطش به تدریج عقب نشینی کرده چرا که منتظر نتایج انتخابات ایران است.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی موضوع امضای یک توافق جدید هسته ای موقت با ایران را مطرح کرده که ایران به شدت با آن مخالفت کرده است.

همزمان آمریکا و اروپا پیشرفت در گفت وگوهای وین را خواهانند.

شماری از کارشناسان نیز گفته اند که آمریکا آماده لغو تحریمها علیه ایران است اما آن را به طور علنی اعلام نکرده است.

اما ایران در مذاکرات وین تمایل واقعی آمریکا برای لغو تحریمها را احساس نکرده است به همین دلیل اعلام کرده که برای پذیرش بازگشت آمریکا به برجام، واشنگتن باید تمام تحریمها علیه تهران را لغو کند به ویژه پس از آنکه سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران با شکست مواجه شد.

در این میان، شماری از مسئولین انگلیسی گفته اند که مذاکرات وین 60 تا 70 درصد پیشرفت داشته و به همین دلیل نوعی خوش بینی در اروپا و ایران نسبت به این مذاکرات وجود دارد.

آنان گفتند که ایران دارای مهارت و تجربه زیادی در مذاکرات هسته ای است به ویژه که طرفهایی مانند چین، روسیه، انگلستان، آلمان و فرانسه در این مذاکرات حضور دارند که باعث ایجاد تنوع در طرفهای مذاکره کننده شده و به همین دلیل آمریکا قادر به هیچ نوعی مانور و یکه تازی در این پرونده نیست و مجبور به توافق با ایران است.

پربیننده ترین خبرها