موشک سوریه چگونه ناپیدای اشغالگران را هدف قرارداد؟

موشک سوریه چگونه ناپیدای اشغالگران را هدف قرارداد؟
جمعه 3 ارديبهشت 1400 - 17:05

برخی کارشناسان، اطلاعات رژیم صهیونیستی درباره موشکی که به عمق اسرائیل شلیک شد را دارای تناقض های زیادی دانستند  و اینکه رژیم حتی نوع موشک؛ زمین به هوا یا زمین به زمین را نیز نگفته است.

العالم نظرکده

کارشناسان افزودند: اسرائیلی ها گفته اند موشک زمین به هوا در نزدیکی تاسیسات هسته ای آنها فرود آمده از سوریه شلیک شده و آنها نیز پایگاههای سوریه را بمباران کردند. در حالی که این سخن درست نیست زیرا سوری ها فقط در صورت تجاوز به خاکشان از این نوع موشک استفاده می کنند.

کارشناسان تاکید کردند دمشق گفته اسرائیل موشکها را از جولان اشغالی شلیک شده و پدافندهای هوایی سوریه با آن مقابله کرده و بیشترآن را ساقط کرده است.

این کارشناسان افزودند با توجه به اظهارات سوریه و اسرائیل می توان پیش بینی کرد موشکی که از عمق اسرائیل شلیک شده زمین به هواست بر اساس اعتراف تل اویو هدف گیری موشک 200 دقیق شلیک بوده و اگر به هدفش اصابت نکند می توانست به صد کیلومتری یا بیشتر اصابت کند.

کارشناسان افزودند مسافت میان شن های صحرای نقب و فرودگاه ادمیر 300کیلومتر است بنابراین طبیعی است موشک در نزدیکی تاسیسات دیمونا و به ویژه 30 کیلومتری منطقه نظامی و حساس سقوط کرده باشد.

آنان افزودند: مرکز تحقیقات اسرائیل اعلام کرده مقاومت لبنان 150 هزار موشک دارد و علیرغم اینکه اسرائیل از سال 2006 نظام پدافند هوایی ضد موشکی خود را توسعه می دهد اما موشک اخیر نزدیک تاسیسات دیمونا سقوط کرد بدون اینکه دفاع آنان بتواند آن را ساقط کند یا آژیر از نقض حریم هوایی خبر دهد که به معنی ضعف سیستم دفاعی آنان است.

این کارشناسان افزودند اسرائیل ادعا می کند پدافند هوایی خود را توسعه داده اما در مقابل نتوانستند با موشک های دقیق و هوشمند حزب الله مقابله کنند

کارشناسان تاکید کردند رژیم صهیونیستی در بحران بزرگی به سر می برد و بر اساس حوادث منطقه عمل می کند و از زمان روی کار امدن بایدن در امریکا و پیش گرفتن سیاستی متفاوت از ترامپ و نزدیکی به ایران و احیای توافق هسته ای رژیم صهیونیستی به روشهای مختلف به دنبال تخریب تاسیسات هسته ای نطنز و مانع تراشی برای بازگشت امریکا به این توافق است.

کارشناسان افزودند دولت سوریه قدرت اجرای اهداف خود را دارد و می تواند دائما با نیروهای اسرائیلی مقابله کند اما امروز در بحران است وثابت کرده شلیک این موشک نشان داده قدرت بازدارندگی اشغالگران ضعیف است..

آنان افزودند: رژیم صهیونیستی خود را در حمایت محافل بین المللی و آمریکا قرار داده و فرای قانون و بازخواست است باید در فناوری های نظامی خود تجدید نظر کند از سویی امریکا نیز این رژیم را برای پایان مانع تراشی بر سر راه توافق هسته ای ایران و مذاکرات وین تحت فشار قرار داده از اینرو رژیم نمی تواند در برابر سیاست های جدید آمریکا بایستد و شاید به خاطر همین باید سیاست های خود را تغییر دهد.

ناظران افزودند:پیام های هشدار آمیز میان محور مقاومت و رژیم صهیونیستی از سال 2006 آغاز شد و هرگونه اقدام محور مقاومت در بازدارندگی تجاوز یا دفاع از خود در مقابله با دشمن صهیونیستی و تجاوز آمریکا دیگر در راستای پیام دهی نیست بلکه عملیات نظامی متقابل و از راه دور است.

آنان افزودند: پیام های موشک های حزب الله به رژیم صهیونیستی در خاک اشغالی فلسطین در ان زمان کافی بود تا نشان دهد به گفته سید حسن نصرالله خانه هایشان سست تر از عنکبوت است.

این کارشناسان افزودند:ایران در تعیین زمان ،ساعت و کیفیت واکنش به ترور و فرمانده شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و هم چنین پاسخ به اقدام خرابکارانه اسرائیل در تاسیسات هسته ای ایران ، صریح و آشکار بوده است. .

کارشناسان افزودند شلیک این موشک پیام هایی برای رژیم صهیونیستی داشت و اینکه موشکی از دژهای اسرائیل عبور کرده و به منطقه بسیار حساسی وارد دشه و هیچ موشک اسرائیلی نتوانسته آن را ساقط کند به این معنا که معادله محور مقاومت که سال 2006 شکل گرفت می تواند هر زمانی به مرکز اسرائیل اصابت کند.

در آخر نیز سوالشان این است این موشک کجا رسیده و چه نوعی بوده زمین به هوا یا زمین به زمین و مهم ترین نتیجه نیز توان نقض سامانه دفاعی رژیم صهیونیستی که بدان افتخار می کرد حال سوال از این رژیم این است که آیا می توانید با شلیک صدها موشک بر سرتان مقابله کنید؟

پربیننده ترین خبرها