نیروهای مسلح عراق: زمان‌بندی خروج نیروهای خارجی را کمیته‌های فنی تعیین می‌کنند

نیروهای مسلح عراق: زمان‌بندی خروج نیروهای خارجی را کمیته‌های فنی تعیین می‌کنند
شنبه 4 ارديبهشت 1400 - 16:31

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق، تصریح کرد که جدول زمان‌بندی عقب‌نشینی نیروهای خارجی از کشور را کمیته‌های فنی تعیین می‌کنند.

العالم - عراق

سرتیپ «یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق، امروز (شنبه - ۲۴ آوریل)، تصریح کرد که برنامه عقب‌نشینی نیروهای خارجی از کشور را کمیته‌های فنی در چارچوب گفت‌وگوی راهبردی مشخص می‌کنند.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق (واع)، توضیح داد که یک جدول زمان‌بندی و برنامه برای عقب‌نشینی نیروهای خارجی طی چندین مرحله وجود دارد که پس از نشست کمیته فنی که به دستور فرماندهی کل نیروهای مسلح به ریاست رئیس ستاد مشترک ارتش تشکیل شده، مشخص خواهد شد. عراق به هیچ سرباز آمریکایی یا خارجی دارای اسلحه نیازی ندارد که بخواهد در کنار نیروهای عراقی بجنگد. اساسا عراق به هیچ نیروی رزمی غیرعراقی نیازی ندارد.

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق افزود که عراق با ناتو کار می‌کند و نهایت این موضوع، آموزش و تجهیز فرماندهی نظامی است. عراق نیروهای آموزش‌دیده دارد و می‌تواند از وطن و مردمش دفاع کند. کمیته‌های تحقیق همچنان در حال فعالیتند و تلاش‌های اطلاعاتی و شناسایی در موضوع حملات راکتی علیه مقرها، فرودگاه‌ها، هیأت‌های دیپلماتیک ادامه دارد. نتایج آن از سوی فرماندهی عالی نظامی اعلام خواهد شد.

سرتیپ یحیی رسول افزود: هدف قرار دادن فرودگاه یا هر منطقه‌ای با شلیک راکت‌هایی که هوشمند نیستند، به ضرر تاسیسات و پایگاه‌های نظامی عراقی تمام می‌شود و عراقی‌ها در این حملات قربانی می‌شوند. پایگاه هوایی بلد، کاملا و صد در صد، عراقی است و هدف قرار دادن آن به نفع کسی نیست. همه باید کنار هم بایستیم تا توانایی‌های نیروهای مسلح کشور افزایش یابد و بتوانند از کشور دفاع کنند.

این در حالی است که ژنرال «کنت مک‌کنزی» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده موسوم به «سنتکام» دو روز پیش گفت که آمریکا حضور خود در عراق را در چارچوب گفت‌وگوی راهبردی حفظ خواهد کرد.

وی طی جلسه کمیته نیروهای مسلح سنا گفت: ما پیش‌بینی نمی‌کنیم که در حال حاضر از عراق خارج شویم. ما به تازگی یک گفت‌وگوی استراتژیک را با عراق انجام دادیم که قرار است یک چارچوب در اختیارمان قرار دهد و ما حضورمان را در بر اساس این گفت‌وگو حفظ خواهیم کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها