سوریه اولین محموله واکسن سینوفارم را از چین دریافت کرد

سوریه اولین محموله واکسن سینوفارم را از چین دریافت کرد
يکشنبه 5 ارديبهشت 1400 - 14:30

وزیر بهداشت سوریه اعلام کرد که کشورش ۱۵۰ هزار دوز واکسن کرونای «سینوفارم» ساخت چین را دریافت کرده است .

العالم ـ سوریه

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «حسن الغباش» وزیر بهداشت سوریه با اشاره به امضای تفاهم نامه دریافت واکسن از چین گفت: این اقدام عمق روابط دوستانه چین و سوریه را نشان می دهد و یک گام مهم عملی محسوب می شود.

الغباش با اشاره به شرایط اقتصادی سوریه و اقدامات یک جانبه ظالمانه علیه این کشور، از تلاشهای چین برای حمایت از سوریه و کاهش خطرات شیوع ویروس کرونا تشکر کرد.

از سوی دیگر «فنگ بیائو» سفیر چین گفت که ورود اولین گروه از واکسن های چینی بیانگر احساسات خوب دولت و مردم کشورش نسبت به سوریه است و صفحه جدیدی را برای همکاری سوریه و چین در مبارزه با همه گیری کرونا نشان می دهد.

وی افزود: ما اطمینان داریم که واکسن چینی به سوریه کمک خواهد کرد تا ایمن سازی خود را در برابر همه گیری ویروس تقویت کند.

سفیر چین با تأکید بر حمایت کشورش برای همکاری بین المللی و برابری همه کشورها در دریافت واکسن خاطرنشان کرد که عوارض جانبی واکسن چینی یک در میلیون است که بسیار کمتر از عوارض واکسن معمولی آنفلوانزا می باشد، بنابراین بسیار مطمئن و مورد تأیید ده ها کشور است.

وزیر بهداشت سوریه همچنین در پاسخ به سوالات روزنامه نگاران اظهار داشت که واکسن چینی سه مرحله آزمایش را پشت سر گذاشته و در بسیاری از کشورهای جهان اثربخشی و ایمنی خود را به اثبات رسانده است.

وی تاکید کرد که واکسیناسیون ابتدا برای پرسنل پزشکی، سپس شهروندان به ویژه افراد مسن و کسانی که از بیماری های مزمن رنج می برند، انجام می شود.

او افزود: درخواست استفاده از واکسن از طریق یک برنامه نرم افزاری ساماندهی و به زودی اعلام می شود؛ بنابراین واکسن به صورت عادلانه توزیع خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها