استیصال دهلی‌نو در برابر کرونا؛ مودی: طوفان کرونا هند را لرزاند

استیصال دهلی‌نو در برابر کرونا؛ مودی: طوفان کرونا هند را لرزاند
يکشنبه 5 ارديبهشت 1400 - 15:03

نخست‌وزیر هند در یک سخنرانی رادیویی اذعان کرد که موج جدید شیوع ویروس کرونا، به این کشور شوک وارد کرده است.

العالم - آسیا

شمار مبتلایان به ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته در هند با ثبت یک رکورد بی سابقه به 349 هزار 691 مورد افزایش یافته است؛ این درحالیست که بیمارستانهای دهلی نو پایتخت این کشور و سایر نقاط این کشور با بحران کمبود تخت و اکسیژن نیز مواجه هستند.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، «نارندرا مودی» نخست وزیر هند در یک سخنرانی رادیویی در این زمینه گفت: ما اعتماد بنفس بالایی در مبارزه با کرونا داشتیم و روحیه ما بعد از مبارزه موفقیت آمیز در موج اول بالا بود اما طوفان موج اخیر هند را لرزاند.

رویترز در ادامه افزود: سخنان مودی درحالیست که دولت دهلی نو به خاطر کاهش محدودیتهای کرونا و صدور مجوز برگزاری مراسمات مذهبی و اجتماعات سیاسی با انتقادات شدیدی مواجه است. پیش از این هند موفق شده بود شمار موارد ابتلا را به زیر ده هزار مورد برساند، اما منتقدان می‌گویند که سهل انگاری دولت باعث وقوع طوفان اخیر شده است.

براساس این گزارش، بیمارستانها و مراکز خدمات درمانی با انتشار بیانیه‌هایی رسما اعلام کرده‌اند که قادر به مدیریت هجوم بیماران نیستند و امکانات آنها پاسخگوی این هجم از بیماران نیست.

انتشار تصاویر بیماران در راهروهای بیمارستانها در هند طی روزهای گذشته بازتاب زیادی در رسانه‌های جهان و شبکه‌های اجتماعی داشته است و تصاویر آخرالزمانی از سوزاندن دسته‌جمعی اجساد جان‌باختگان ناشی از کرونا نیز چند روزی است که دست به دست می‌شود.

وزارت بهداشت هند اعلام کرده تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور به 17 میلیون نفر رسیده است.
تعداد فوتی‌ها هم رکورد جدیدی را ثبت کرده و با افزایش ۲ هزار و ۷۶۱ نفری به ۱۹۲ هزار و ۳۱۰ تن رسیده است.
دولت هند همچنین اعلام کرده است که برخی از کشورها از جمله ایالات متحده برای کمک به این کشور اعلام آمادگی کرده اند.

سعید نمکی وزیر بهداشت کشورمان نیز در نامه‌ای به وزیر بهداشت هند با تاکید بر اینکه مدیریت پاندمی کووید-۱۹ جز با همدلی و همکاری همه کشورها میسر نیست، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ارایه کمک های فنی، کارشناسی و تجهیزاتی به این کشور برای مهار کرونا اعلام کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها